ניגוד אינטרסים בין יו"ר ועד מקומי במושב ותפקידו כמנהל מחלקת תחזוקה במועצה האזורית
ניגוד אינטרסים מתבטא בניצול מעמדו באגודה ובמועצה לקידום עניינים אישים וחסימת מתנגדים לו במושב באמצעות תפקידו במועצה. האם שה פלילי? כאשר משתמשים בכח לשרה להקשות על יריבים אידיאולוגיים?
שלום רב! לפי הוראת סעיף 280 של "חוק העונשין, תשל"ז-1977", "עובד ציבור" אשר "תוך שימוש לרעה בסמכותו הוא עושה, או מורה לעשות, מעשה שרירותי הפוגע בזכותו של אחר" – עובר עבירה פלילית, ודינו עד שלוש שנות מאסר. כאשר מדובר ב"שרירות" המיוחסת למנהל מחלקת תחזוקה במועצה אזורית, וכאשר הטוענים לפגיעה הינם חברים במושב שבתחום המועצה – ספק אם נעשתה כאן פגיעה ב"זכות" של אותם חברים, כנדרש להחלת הסעיף. גם במישור פעילותו כיו"ר "הועד המקומי" נראה קושי להחיל את סעיף 280 הנ"ל - החלטות "פוגעות" של הוועד הינן תוצאת החלטת-רוב, אשר היו"ר הוא רק אחד מהם. עם זאת, לצל המתואר בשאלה הנוכחית - גם בהעדר אחריות פלילית יש מקום לפנות אל היועץ המשפטי של המועצה האזורית, ומומלצת התייעצות עמו טרם העלאת דברים על הכתב. לפי הצורך ניתן לשקול פנייה אל גורמי הביקורת האחרים, כועדת-הביקורת של המועצה, ובמקרה המתאים – אף לגורמי-הביקורת העוסקים במשרד-הפנים בנושאי הרשויות המקומיות.