משפטי– זאפ
משפטישונותתביעות קטנותדיני צרכנות - שאלות נפוצות מפורום צרכנות ותשובות מומחים

דיני צרכנות - שאלות נפוצות מפורום צרכנות ותשובות מומחים

האם מותר לי לשכור עו"ד שייצג אותי בבית המשפט לתביעות קטנות? כיצד עלי למלא את כתב התביעה? ואם אני לא מרוצה מתוצאת פסק הדין, האם אני יכול לערער? שאלות אלו ואחרות נשאלנו לאחרונה בפורום צרכנות באתר משפטי - לפניכם התשובות

מאת: מערכת משפטי
12.09.11
תאריך עדכון: 12.09.11
3 דק'
דיני צרכנות - שאלות נפוצות מפורום צרכנות ותשובות מומחים

יצוג ע"י עו"ד בבימ"ש לתביעות קטנות

שאלה: הגשתי תביעה לבית משפט לתביעות קטנות בשל קבלת ספה שהזמנתי, מכיון שהבד שקיבלתי שונה מזה שראיתי בחנות בזמן ההזמנה. החנות היא חברה בע"מ, ועכשיו שמעתי שמותר לחנות לבוא עם עו"ד למשפט. האם זה נכון?

תשובה: בבתי המשפט לתביעות קטנות אין ייצוג של עורכי-דין, למעט במקרים חריגים.

בסעיף 63 לחוק בתי המשפט נקבע, כי: "ייצוג בעל דין בבית משפט לתביעות קטנות על ידי עורך דין יהיה רק ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו".
על כן, השמועה ששמעת אינה נכונה. ייצוג בידי עורכי דין בביהמ"ש לתביעות קטנות יהיה באישור ביהמ"ש ובמקרים מיוחדים בלבד.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

ערעור על תביעה קטנה

שאלה: רציתי לדעת איך אפשר לערער על תביעה קטנה שהפסדתי בה.

תשובה: ע"פ חוק בתי המשפט, יש לבקש בקשת רשות ערעור מבית המשפט המחוזי.
את הבקשה לרשות ערעור יש להגיש תוך 15 ימים מיום מתן פסק הדין.

תוקף זיכוי מחנות

שאלה: קיבלתי מחנות זיכוי בתוקף של 6 חודשים. עברו 8 חודשים והחנות לא מוכנה לממש אותו. האם בעליה צודקים לפי החוק?

תשובה: אם תוקף הזיכוי פג, אינך יכולה לבוא בתלונות לחנות.
אם חנות מוכנה לממש זיכוי שפג תוקפו לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב ללקוח, היא יכולה לעשות כן, אך אינה חייבת.

מילוי פרטי תביעה קטנה בקשר לארון

שאלה: הורדתי טופס תביעה מהאינטרנט בשל ארון  פגום שקיבלתי ובצבע אחר מזה שהוזמן. מה עלי לכתוב בפרטי התביעה, את המקרה או את הנזקים שנגרמו לי , ואיך מחשבים זמן המתנה ועגמת נפש?

תשובה: בפרטי התביעה עלייך לתאר את המקרה בקצרה, ובהמשך לציין אילו נזקים נגרמו לך ומהו הסכום שאת תובעת בגינם.
עגמת נפש וטרחה קשה לכמת בכסף, אך אם הפסדת יום/שעות עבודה, צרפי אישורים מתאימים ותבעי סכומים אלו.

תביעה נגד איל מקיאג' ופשרה

שאלה: הגשתי תביעה קטנה נגד איל מקיאג' מוסד לאיפור, בשל סירוב החברה לבטל קורסים שרכשתי.
לאחר פניות רבות לחברה, בסופו של דבר החברה רצתה להגיע איתי לפשרה, אך הפיצוי שהציעה היה שווה ערך רק לסכום הקורס, ולא כלל פיצוי על הטרטור ועל זה ש"משכו אותי" במשך שנה שלמה.

יש תיעוד של שמות, ימים, תאריכים וכמובן מכתבים של האגודה לצרכנות שפנתה בשמי לחברה.
חשתי מאויימת במעט מהמשפטן ששוחח איתי מאיל מקיאג', ואני לא יודעת מה לעשות.
האם להיענות ולהתפשר? זה ממש לא פייר ולא מפצה על הנזק שנגרם לי.

תשובה: לא ניתן לומר לך, מראש וע"פ הנתונים שציינת, האם בית המשפט ידחה את התביעה או יקבל אותה.
בית המשפט בוחן את חומר הראיות שבפניו, שוקל שיקולים ולבסוף מגיע לכדי החלטה.

קיים סיכוי שביהמ"ש יפסוק לך סכום גבוה מזה שהוצע לך בפשרה, אך את צריכה לקחת בחשבון גם את האפשרות האחרת, שבית המשפט יפסוק סכום נמוך יותר או ידחה את התביעה בהיותה מופרזת (אם תתבעי סכום שהוא מעל ומעבר למגיע לך, אשר ייחשב בעיני בית המשפט למפורז).

בדרך כלל, בתי המשפט מעודדים את הצדדים להתפשר, ולעיתים, אם הפשרה הגיונית וסבירה, בתי המשפט לא רואים בעין יפה את הסירוב לקבל אותה, ולסיים את העניין מחוץ לכתלי בית המשפט.

חשוב להדגיש, כי ההחלטה היא אך ורק שלך, וכי אין לדעת מראש כיצד יגמר המשפט, שכן על בית המשפט לקחת בחשבון את כל חומר הראיות הרלוונטי למקרה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?