משפטי– זאפ
משפטימשרד הפניםהסדרת מעמדהסדרת מעמד לבת או בן הזוג בישראל

הסדרת מעמד לבת או בן הזוג בישראל

בישראל יש הרבה מאוד זוגות מעורבים שנתקלים בשאלה איך להסדיר את מעמדם של בני הזוג הזרים בארץ. הכתבה הבאה תעשה לכם סדר בנושא

19.08.24
תאריך עדכון: 19.08.24
3 דק'
הסדרת מעמד לבת או בן הזוג בישראל

הליך הסדרת מעמד לבן או בת זוג הוא הליך מורכב וביורוקרטי. חשוב מאוד לעשות אותו נכון מהצעד הראשון ועד האחרון כדי לא לאבד זמן יקר ולמנוע מצב בו ההליך מסתבך, כי אז צריך לשפוך הרבה כסף ולאבד זמן על מנת לתקן את הטעויות שכבר נעשו.

להתנהלות נכונה מול משרד הפנים בעניין הסדרת מעמד של בן או בת זוג זרים יש מספר כללים וכאן ניגע בשלושה המרכזיים.

איך מתחילים את ההליך?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים אנשים רבים היא להגיש את הבקשה להסדרת המעמד כשלא כל המסמכים מוכנים. כאשר פותחים תיק הסדרת מעמד לבני הזוג, חשוב מאוד לעשות הכל נכון מההתחלה.

חשוב להקפיד לנסח מכתב הסבר על הקשר שיספק לעובדי משרד הפנים את התמונה המלאה ומלוא ההסברים הדרושים על הקשר והנסיבות של ההיכרות והחיים המשותפים. חשוב להגיש מלוא תעודות ציבוריות מחו״ל המאומתות כנדרש, חשוב לספק את ההוכחות לקשר וההוכחות לכך שמרכז חיים מתקיים בישראל.

אם כבר מיד לאחר הגשת הבקשה תהיה בעיה עם המסמכים, בני הזוג עלולים להתחיל במסע של השלמות בלתי פוסקת שעלולות לגרום לדשדוש במקום ולהתעסקות מיותרת במשך שנים.

כיצד מגיעים מוכנים לראיון במשרד הפנים?

לראיון במשרד הפנים חייבים להתכונן! הרבה מאוד זוגות משוכנעים שהם לא צריכים להתכונן לראיון כי הם יודעים שהם בני זוג אמיתיים ואין להם מה להסתיר, אבל מה שחשוב זה לשכנע את משרד הפנים שהקשר הוא כנה ואמיתי.

הריאיון הוא למעשה הכלי החשוב ביותר שיש למשרד הפנים לבחון את העניין. מדובר בעדות של בני הזוג עצמם והכל נכתב לפרוטוקול. אם תעשו טעויות בראיון, יהיה הרבה יותר קשה לתקן אותן לאחר מכן. לא לכולם יש זיכרון לפרטים קטנים ולפעמים בראיון עצמו אנשים נלחצים, מתבלבלים ושוכחים פרטים חשובים. סתירות בראיון הן הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לבני זוג בהליך.

מהי חשיבותו של היחס האישי?

עובדי משרד הפנים הם לא החברים שלכם אבל הם בני אדם כמו כולם ולכן, גם להתרשמות האישית שלהם יש השפעה וחשיבות. עם זאת, תמיד יש לזכור, שכל דבר שאתם עושים או אומרים במשרד הפנים יכול להוות כלי לשימוש נגדכם. לכן, משרד הפנים זה לא המקום לפתוח את הלב או לקבל ייעוץ משפטי. משרד הפנים לא אמור לדאוג לאינטרס שלכם, זה לא התפקיד שלו וכדאי לזכור זאת.

ובכל זאת, אם נתקלתם בסבך ביורוקרטי בנושא המדובר גם בעניין של הגירה ומעמד, אתם מחפשים עזרה משפטית מקצועית בתחומי החוקה והמינהל או שמא נפגעתם בפרסום פוגע ואתם רוצים להגן על שמכם הטוב - עו"ד דלר יוסופוב הוא הפתרון שלכם. עם ניסיון מקצועי רב והתמחות ייחודית במגוון תחומים, הוא יילחם למענכם בכל החזיתות.

עו"ד דלר יוסופוב, טל': 054-5766049

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

עורך דין דלר יוסופוב-משפט חוקתי ומנהלי

עורך דין דלר יוסופוב-משפט חוקתי ומנהלי

עו"ד דלר יוסופוב - המומחה שלכם למשפט חוקתי, הגירה ואזרחות

משרד הפנים, אזרחות ישראלית, דיני הגירה, משפט מנהלי, הגירה לישראל, הסדרת מעמד, אזרחות ישראלית, ליווי עמותות, לשון הרע ופרטיות

האם מאמר זה עזר לך?

צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
עורך דין דלר יוסופוב-משפט חוקתי ומנהלי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה