משפטי– זאפ
משפטיגירושין ודיני משפחהדיני משפחהייפוי כוח מתמשך: מדוע זה הכרחי עבורנו?

ייפוי כוח מתמשך: מדוע זה הכרחי עבורנו?

אי ודאות בחיים היא אחת הסיבות העיקריות לכך שלכל אחד צריך להיות ייפוי כוח מתמשך. מה זה אומר ואיך זה עשוי לפתור בעיות רבות? כל הפרטים

04.09.24
תאריך עדכון: 04.09.24
4 דק'
ייפוי כוח מתמשך: מדוע זה הכרחי עבורנו?

בעולם המודרני, אי הוודאות היא אחד מהמאפיינים הבולטים ביותר של חיינו. תאונות, מחלות ואירועים בלתי צפויים יכולים לשנות את מהלך חיינו בן רגע. במצבים כאלה, כאשר אדם מאבד את יכולתו לקבל החלטות עצמאיות או לטפל בענייניו האישיים, יש צורך בכלי משפטי שמבטיח שהאינטרסים שלו יישמרו. כאן נכנס לתמונה ייפוי הכוח המתמשך, מסמך משפטי שיכול להעניק לכם ולמשפחתכם שקט נפשי וביטחון לעתיד.

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי המאפשר לאדם (המכונה "הממנה"), לקבוע מראש מי יהיה אחראי על קבלת החלטות בשמו אם וכאשר יאבד את היכולת לעשות זאת בעצמו. היכולת הזו מאפשרת לכם להחליט מי יטפל בענייניכם הפיננסיים, הרפואיים והאישיים במקרה של חוסר כשירות. החלטות אלו עשויות לכלול ניהול חשבונות בנק, מכירת נכסים, קבלת החלטות רפואיות, ועוד. למעשה, ייפוי כוח מתמשך מגן עליכם מפני מצבים בהם אתם עלולים לאבד את היכולת לקבל החלטות עצמאיות בשל מחלה או תאונה.

מדוע ייפוי כוח מתמשך הוא כלי הכרחי?

אף אחד מאיתנו לא יכול להבטיח שהוא לא יהיה מעורב בתאונה או לא יסבול ממחלה שעלולה לגרום לאובדן יכולת התפקוד. במצבים כאלה, אם אין לכם ייפוי כוח מתמשך, ייתכן שתיאלצו להתמודד עם תהליך משפטי מורכב בו בית המשפט יחליט מי יטפל בענייניכם. התהליך הזה יכול להיות ארוך, מורכב ויקר, ועלול להוביל לכך שההחלטות יתקבלו על ידי אדם שאינו בהכרח בקיא ברצונות או בהעדפות שלכם.

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לשמור על שליטה על חייכם גם כאשר אינכם יכולים לעשות זאת בעצמכם. באמצעות המסמך הזה, אתם יכולים לבחור את מי שיקבלו החלטות בשמכם, בין אם מדובר בבני משפחה, חברים או אנשי מקצוע, כמו עורכי דין ורופאים.

מי ינהל את העניינים?

אחד היתרונות המרכזיים של ייפוי כוח מתמשך הוא האפשרות לבחור מיופה כוח שייצג אתכם בעניינים שונים. אתם יכולים לבחור מישהו שאתם סומכים עליו שיטפל בכל ענייניכם, או לחלק את האחריות בין מספר מיופי כוח. לדוגמה, תוכלו לקבוע שמיופה כוח אחד יטפל בענייניכם הפיננסיים, בעוד שמיופה כוח אחר יטפל בסוגיות רפואיות. ניתן גם להגדיר אם מיופי הכוח יפעלו במשותף או בנפרד, ואם כן – כיצד יתחלקו הסמכויות ביניהם.

בנוסף, ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לקבוע סדר חלופי למקרה שמיופה הכוח שבחרתם אינו יכול או אינו רוצה למלא את תפקידו. כלומר, אתם יכולים להגדיר מראש מי יחליף את מיופה הכוח הראשי אם הוא אינו זמין, וכך להבטיח שהעניינים שלכם יטופלו על ידי אנשים בהם אתם בוטחים.

איך נוודא שייפוי הכוח יפעל לטובתנו?

בבחירת מיופה הכוח, חשוב להקדיש תשומת לב רבה לאדם אותו אתם ממנים. זה צריך להיות מישהו שאתם סומכים עליו לחלוטין, שמכיר אתכם היטב ושמבין את הצרכים והרצונות שלכם. כמו כן, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה לתחום כדי להבטיח שהמסמך יוכן כהלכה ויכלול את כל ההנחיות הדרושות לכם.

ייפוי כוח מתמשך הוא לא רק מסמך משפטי, הוא כלי חשוב שיכול להבטיח שהעניינים שלכם יטופלו בדיוק כפי שאתם רוצים, גם במצבים בהם אתם לא תוכלו להביע את רצונותיכם. זהו מסמך שמבטיח לכם ולמשפחתכם שקט נפשי, בידיעה שכל החלטה שתתקבל בעתיד תהיה תואמת לערכים ולרצונות שלכם. לכן,  אל תחכו לרגע האחרון והתייעצו עם עורך דין על מנת לוודא שהעתיד שלכם יהיה בידיים טובות.

___________________

עו"ד סיגל אסייג, עורכת דין בתחום דיני משפחה, ירושה וצוואות מאמינה בייצוג מקצועי וליווי אישי, חם ועוטף – מתוך הבנה שבתחום דיני המשפחה מדובר לרוב בדיני נפשות, תחום רגיש בעל מורכבות ייחודית. עו''ד אסייג דוגלת במתן ייצוג משפטי מקצועי תוך שמירה על קשר רציף עם הלקוחות שלה ומתמקדת בהגדרת צורכי הלקוח ובניית אסטרטגיה מותאמת להשגתם, בין באמצעות הליכי גישור, בין באמצעות מו"מ ובין אם בדרך של ניהול הליכים משפטיים בערכאות השונות.

פרטים נוספים באתר ובטל': 0526333607. דוא"ל: sigalalaw@gmail.com

(צילום: שאטרסטוק)

 

סיגל אסייג משרד עו"ד ומגשרת

סיגל אסייג משרד עו"ד ומגשרת

סיגל אסייג, בוגרת תואר ראשון במשפטים LLB, חברה בלשכת עורכי הדין של ישראל. עורכת דין בתחום דיני משפחה, ירושה וצוואות. מוסמכת לערוך ייפויי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות ומסמך הבעת רצון על פי חוק.

אימוץ ילדים, פונדקאות, דיני משפחה וגירושין, הסכמי שהות, ייפוי כח מתמשך, ייפוי כח, הסכמי חלוקת עזבון, מזונות, הסדרי ראייה, אבהות, הסכמי ממון, ירושות וצוואות, אלימות במשפחה, ידועים בציבור, חלוקת רכוש, בית דין רבני, גירושין

האם מאמר זה עזר לך?

צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
סיגל אסייג משרד עו"ד ומגשרת

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה