משפטי– זאפ
משפטידיני נזיקין ופיצוייםנפגעת כהולך רגל בתאונה? כך תבטיח את זכויותיך

נפגעת כהולך רגל בתאונה? כך תבטיח את זכויותיך

עברת תאונת דרכים כהולך רגל? הכתבה הבאה תעשה לך סדר ותציג את כל מה שעליך לדעת ולבצע לאחר תאונת דרכים – משמירה על בטיחותך ותיעוד האירוע, דרך דיווח במקרה של תאונת עבודה ועד להתמודדות עם תאונות פגע וברח

08.09.24
תאריך עדכון: 08.09.24
3 דק'
נפגעת כהולך רגל בתאונה? כך תבטיח את זכויותיך

אם נפגעת בתאונת דרכים כהולך רגל, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא להזעיק שירותי חירום כמו מד"א ומשטרה - דיווח לכוחות השיטור חשוב לתיעוד המקרה וליצירת דו"ח רשמי שיכול לשמש בעתיד לתביעות ביטוח ותביעות משפטיות. מומלץ גם לפנות לעדים באזור ולבקש מהם את פרטי ההתקשרות שלהם למקרה שיידרשו להעיד.

טיפול רפואי מיידי ותיעוד הפציעות

לאחר התאונה, עליך לוודא קבלת טיפול רפואי מיידי, גם אם אינך מרגיש כאבים עזים באותו רגע. לעתים, פגיעות אינן מתגלות באופן מיידי ועלולות להחמיר עם הזמן. בעת קבלת הטיפול, יש לוודא שכל הפציעות מתועדות במסמכים רפואיים. תיעוד זה יכול להוות בסיס לתביעת פיצויים עתידית.

תיעוד המקרה ואיסוף ראיות

אם יש לך את היכולת לכך, חשוב לתעד את האירוע באמצעות תמונות או סרטונים מהזירה. כל מסמך או פרט שתוכל לאסוף מהזירה עשוי לעזור בעתיד. אם היית בדרך לעבודה, עליך לציין זאת בדו"ח המשטרה ולהביא זאת לידיעת המעביד שלך, שכן מדובר בתאונת עבודה שמזכה אותך בזכויות נוספות.

דיווח למעסיק במקרה של תאונת עבודה

אם התאונה התרחשה בדרכך לעבודה או חזרה ממנה, מדובר בתאונת עבודה. עליך לדווח מיד למעסיקך ולדאוג לקבלת כל המסמכים הרלוונטיים לקביעת זכויותיך מול המוסד לביטוח לאומי. תאונות עבודה מזכות את הנפגע בקבלת דמי פגיעה (תשלום עבור ימי מחלה) וכן בזכויות נוספות בהתאם למידת הפגיעה.

מקרה של תאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח היא מקרה שבו הנהג הפוגע נוטש את הזירה מבלי להגיש עזרה או למסור פרטים. במצב כזה, עדיין יש לך אפשרות לקבל פיצוי על נזקי גוף באמצעות "קרנית" (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים), אשר הוקמה כדי להעניק פיצויים לנפגעים במקרים שבהם לא ניתן לזהות את הנהג הפוגע, כגון תאונות פגע וברח.

יש לציין כי "קרנית" מטפלת בנזקי גוף בלבד ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע חברת ביטוח שיכולה לפצותם על הנזק והסבל שנגרמו להם. במקרים המנויים בחוק והבולטים בהם אלה נפגעי תאונות "פגע וברח" ונפגעים מרכב שלא היה מבוטח בביטוח חובה. כך או כך, גם אחרי תאונת פגע וברח, חשוב לדווח מיד למשטרה על המקרה ולספק את כל המידע שברשותך. בנוסף, יש לפנות לעורך דין שיוכל לעזור בתביעת הפיצויים מ"קרנית" ולהדריך אותך בהמשך התהליך.

פנייה לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים

תאונת דרכים כהולך רגל יכולה להיות חוויה מטלטלת, אך פעולות מהירות ונכונות יכולות לסייע לך להתמודד עם השלכותיה המשפטיות והפיזיות. דאג לשמירת בטחונך, פנה לקבלת טיפול רפואי ולתיעוד המקרה, כמו גם לדיווח למעסיק במקרה של תאונת עבודה ופנייה לעורך דין שיוכל לסייע לך למצות את זכויותיך.

בין אם התאונה נגרמה עקב רשלנות של נהג אחר ובין אם מדובר בתאונת פגע וברח, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים. עורך דין יוכל ללוות אותך בכל תהליך התביעה מול חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי וכן לייעץ על הצעדים הבאים.

לפרטים ושיחת ייעוץ, צרו קשר בטל': 0542490952. office@hbzlaw.co.il

mishpati.co.il/lawyers/hbzlaw

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

 

חזוט- בר-זבינצקי חברת עורכי דין

חזוט- בר-זבינצקי חברת עורכי דין

חברת עורכי הדין חזוט-בר-זבינצקי, הממוקם באשדוד, מתמחה בייצוג לקוחות בתחומי תביעות נזיקין שונות. בעלי מומחיות רבת-שנים בניהול תיקי נזיקין בתחומי תאונות דרכים, תאונות עבודה ונפילות בשטחים ציבוריים. הצוות המקצועי פועל להשגת פיצויים הולמים מחברות הביטוח עבור נפגעי תאונות כאלה. המשרד מייצג גם נפגעי תאונות עבודה ופועל למיצוי זכויותיהם לקבלת פיצוי מהביטוח הלאומי, תוך ליווי בהליכים מול הוועדות הרפואיות. בנוסף, עורכי הדין מטפלים בתביעות ביטוח מסוגים שונים כנגד חברות הביטוח, תוך הערכת זכויות המבוטחים על פי נתונים אישיים. במשרד ניתן גם ייעוץ וטיפול בתביעות נכות למשרד הביטחון עבור נפגעי שירות צבאי, כולל ייצוג בוועדות רפואיות. השירותים כוללים גם ניסוח צוואות, הגשת בקשות לצווי קיום צוואה וירושה, וכן עריכת ייפויי כוח מתמשכים. לצוות המשרד ניסיון רב בליווי לקוחות בהליכים משפטיים מורכבים תוך מתן יחס אישי ומסור.

רשלנות רפואית, ביטוח לאומי, נזיקין ותאונות, סיעוד, ביטוח לאומי, תביעות כנגד משרד הבטחון, תביעות ביטוח, נזקי גוף, תאונות עבודה, תאונות דרכים, ירושות וצוואות, מוגבלים בניידות, נפגעי תאונות, נכות כללית, נפגעי עבודה

האם מאמר זה עזר לך?

צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
חזוט- בר-זבינצקי חברת עורכי דין

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה