משפטי– זאפ
משפטיגירושין ודיני משפחהצוואות וירושות - מדריכים משפטייםהתחדשות עירונית ואפוטרופסות: הפתרון המשפטי שמסייע לבעיות סבוכות

התחדשות עירונית ואפוטרופסות: הפתרון המשפטי שמסייע לבעיות סבוכות

פרויקטים של התחדשות עירונית עלולים להתעכב בשל בעיות הנובעות מאי הסדרת רישום ירושה או בשל הצורך באפוטרופסות. עו"ד שרי וייס מסייעת במצבים מורכבים כאשר בעלי הדירות תלויים על בלימה

14.10.24
תאריך עדכון: 14.10.24
4 דק'
התחדשות עירונית ואפוטרופסות: הפתרון המשפטי שמסייע לבעיות סבוכות

התחדשות עירונית, המתרחשת בכל רחבי ישראל, נחשבת לאחת היוזמות המשמעותיות ביותר לשדרוג ערים ולשיפור איכות המגורים של הדיירים. הפרויקטים, הכוללים יוזמות כמו תמ"א 38 ופינוי-בינוי, מיועדים לחזק מבנים ישנים, לשדרג את תשתיות הבניינים ולהוסיף דירות חדשות. עם זאת, לצד ההזדמנויות הכלכליות והחברתיות, פרויקטים אלה טומנים בחובם אתגרים משפטיים מורכבים, בעיקר כשמדובר בנכסים המערבים סוגיות של אפוטרופסות וירושות.

במקרים שבהם בעלי הדירות מעורבים בתהליכים משפטיים הקשורים לאפוטרופסות או ירושות, תהליך ההתחדשות עלול להיתקע למשך חודשים ואף שנים. עו"ד שרי וייס, מומחית בתחום האפוטרופסות והירושות, מציעה פתרונות משפטיים יצירתיים ויעילים, המסייעים לדיירים להתגבר על מחסומים שבהם עורכי דין אחרים אינם מצליחים.

התחדשות עירונית ומורכבות משפטית בניהול ירושות ונכסים

כאשר נכסים קשורים בירושות, המורכבות המשפטית גדלה משמעותית. פעמים רבות הנכס הוא חלק מעיזבון הממתין להסדרה משפטית, ואילו בעלי הזכויות לא תמיד זמינים או מסוגלים לקבל החלטות עצמאיות, בין אם בשל קשיים בריאותיים, מגבלות קוגניטיביות, או אפילו מחלוקות משפחתיות. במצבים כאלה, כאשר הנכס מוגדר תחת צו ירושה, תהליך ההתחדשות העירונית עלול להיעצר.

המצב מסתבך כאשר לאחד מבעלי הנכס מונה אפוטרופוס, שכן לעתים על האפוטרופוס לקבל החלטות המצריכות את אישור בית המשפט. עו"ד וייס מציינת כי אחד האתגרים המרכזיים הוא ההתמודדות עם מצב שבו דייר בנכס אינו כשיר לנהל את ענייניו בעצמו. במקרים אלה, יש למנות אפוטרופוס, שאף נדרש לקבל את אישור בית המשפט כדי לבצע פעולות הקשורות בנכס, כמו מכירה או הסכמה לפרויקט התחדשות עירונית. תהליך זה עלול להיות מורכב וממושך, במיוחד כשיש חילוקי דעות בין בני המשפחה, או כשהאפוטרופוס אינו בקיא בפרטים המשפטיים והעסקיים הקשורים לפרויקט.

אפוטרופסות וירושות בפרויקטים של פינוי-בינוי

בפרויקטים של פינוי-בינוי, הדיירים נדרשים לחתום על הסכמים עם היזמים לצורך פינוי הדירה ושדרוג המבנה. אולם, כאשר מדובר בנכס שהוא חלק מעיזבון והיורשים עדיין לא סיימו את הליך הסדרת הירושה, הנכס אינו זמין לעסקאות כלשהן עד שהנושא יוסדר. זאת, בנוסף למקרים שבהם דיירים מבוגרים או כאלה המוגדרים כלא כשירים חוקית מתגוררים בנכס, וממנים להם אפוטרופוסים שאמונים על קבלת החלטות בשמם.

לדברי עו"ד וייס, האתגרים המשפטיים הנובעים ממצבים כאלה עלולים להוביל לעיכובים משמעותיים. לדוגמה, לעתים קרובות יורשים אינם מצליחים להגיע להסכמה על אופן ניהול הנכס, מה שמוביל לסכסוכים פנימיים שמעכבים את החתימה על ההסכמים עם היזמים.

סוגיות אישור מבית המשפט

כאשר נכס כפוף לאפוטרופסות, נדרש אישור של בית המשפט לביצוע פעולות כגון מכירת הנכס או התחייבות חוזית במסגרת פרויקט התחדשות עירונית. הליך זה עלול להימשך זמן רב בשל הצורך בבחינת נסיבות המקרה, חוות דעת מקצועיות והערכת טובת הדייר. בית המשפט נדרש לוודא שהחלטות האפוטרופוס נעשות לטובת האדם עליו הוא מגן, אך לעיתים קיימת בעייתיות כאשר היורשים חלוקים בדעתם על הדרך הנכונה לניהול הנכס.

עו"ד שרי וייס מסבירה כי במקרים כאלה יש חשיבות עצומה להבנה משפטית מעמיקה, הן בתחום האפוטרופסות והן בתחום ההתחדשות העירונית, כדי למנוע עיכובים בתהליך. היא מסייעת לדיירים ולאפוטרופוסים לנווט במבוך המשפטי ובמקביל לשמור על האינטרסים של כלל הצדדים המעורבים.

פתרונות יצירתיים

אחד מיתרונותיה של עו"ד וייס הוא יכולתה למצוא פתרונות יצירתיים במצבים משפטיים מורכבים, שבהם רבים אחרים נתקעים. לדוגמה, היא מסייעת לדיירים להשיג את האישורים הדרושים מבית המשפט במהירות וביעילות, תוך הצגת תכנית מפורטת ומשכנעת שנועדה להגן על הזכויות של הדיירים בנכס.

במקרים שבהם קיימים סכסוכים משפחתיים או חילוקי דעות בין היורשים, עו"ד וייס פועלת כמתווכת ומסייעת להגיע לפתרונות המקובלים על כל הצדדים. כך היא מאפשרת לפרויקטים של התחדשות עירונית לצאת לפועל, ומונעת את הצורך בנקיטת צעדים משפטיים נוספים.

בשורה התחתונה, התחדשות עירונית היא הזדמנות לשדרוג משמעותי של איכות החיים, אך במקרים רבים, כאשר הנכס מערב סוגיות של אפוטרופסות וירושות, הפרויקט עלול להיתקע. עו"ד שרי וייס, מומחית בתחומי האפוטרופסות והירושות, מסייעת לדיירים להתגבר על המכשולים המשפטיים והמשפחתיים ומאפשרת להם לקחת חלק בפרויקטים חדשניים תוך שמירה על זכויותיהם.

לפרטים נוספים, עו"ד שרי וייס, טל': 0522373292, דוא"ל: office@sarayweiss.co.il

(צילום: שאטרסטוק)

שרי וייס עו"ד

שרי וייס עו"ד

עו"ד שרי וייס, עורכת דין מיומנת, בעלת ניסיון רב מעבודה במשרדי עורכי דין בולטים. כמו כן, כיהנה בצוות היועמ"ש בלשכת האפוטרופוס הכללי, תוך התמקדות בענייני עיזבון ופיקוח על אפוטרופסות. בעלת מומחיות בדיני ירושה, תביעות עזבון והסדרי רישום של חברות נדל"ן, בעיקר בהתחדשות עירונית, תוך הקפדה על שקיפות מלאה, יחס אישי ואמון.

מקרקעין ונדל"ן, ירושות וצוואות, אפוטרופסות

האם מאמר זה עזר לך?

צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
שרי וייס עו"ד

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה