כל מי שאי פעם ניסה להתמודד מול חברת ביטוח מכיר את זה: אתה מבקש למצות את זכויותיך, מגיש תביעה, ולרוב באופן כמעט מוחלט של המקרים, נענה בסירוב של חברת הביטוח לשלם פיצוי בתירוצים שונים. לרוב, מופנה הלקוח המאוכזב לאותיות הקטנות בפוליסה שעליה שילם.
הסירוב הזה לשלם איננו מקרי. בחברות הביטוח פועלות מחלקות שלמות לסילוק תביעות, שכל העובדים שלהן - מעורכי הדין ועד הרפרנטים – מגויסים למטרה אחת: איתור הכשלים במקרה הביטוחי שעימו הם מתמודדים ובדיקה מדוקדקת של ההחרגות הקיימות בפוליסות הביטוח של התובעים, אשר מאפשרות בסופו של דבר לחברת הביטוח לדחות אותה תביעה.
עם הפרקטיקה הזאת, שמהווה מעין "שיטת מצליח" של חברות הביטוח, אסור להשלים. למי שחברת הביטוח מסרבת לשלם את המגיע לו על בסיס הפוליסה הקיימת, פשוט אסור לוותר על פיצוי. בשורות הקרובות נבקש להראות כיצד עמידה איתנה מול הביטוח עשויה להשתלם.
הצעיר הגיש תביעה נגד חברת הביטוח שלו בדרישה לקבלת פיצוי על השבר, אולם נדחה. הסיבה: לטענת החברה, הוא דיווח על השבר יותר מ-100 ימים לאחר קרות התאונה
הצעיר שלא ויתר קיבל 200 אלף שקל
דוגמה טובה לאופן ההתנהלות הקלוקל של חברות הביטוח ניתן למצוא בסיפורו של צעיר (28), שעבר תאונת דרכים קשה והיה מאושפז בבית החולים השיקומי בית לווינשטיין לתקופה של ארבעה חודשים. במהלך שהותו בבית החולים, לאחר אשפוז ממושך, גילו כי הצעיר סובל משבר נוסף בגופו.
הצעיר הגיש תביעה נגד חברת הביטוח שלו בדרישה לקבלת פיצוי על השבר, אולם נדחה. הסיבה: לטענת החברה, הוא דיווח על השבר יותר מ-100 ימים לאחר קרות התאונה, אחד החריגים המופיעים בפוליסת הביטוח לתשלום הפיצוי. הצעיר ניסה למצות את זכויותיו בנושא ללא הועיל.
בסופו של דבר, הגיע הצעיר לפירמת KR, ששלחה מכתב התראה לחברת הביטוח והחלה לנהל איתה מו"מ לקבלת פיצוי. לבסוף, לאחר פרק זמן קצר של כמה שבועות, הופתע הצעיר לקבל מחברת הביטוח פיצוי של כ-200 אלף שקל על הפגיעות אשר נגרמו לו כתוצאה מתאונת הדרכים.
לאחר התערבותנו במקרה קיבלה הצעירה שהפכה לסיעודית ונדחתה על ידי חברת הביטוח, קיצבה חודשית של 4,500 שקל ופיצוי חד פעמי של חצי מיליון שקל
החולה הסיעודית קיבלה חצי מיליון שקל
במקרה אחר הגיע למשרדנו אדם שהפעיל עסק עצמאי ונאלץ לעבור ניתוח לב פתוח. אותו אדם הגיש תביעה על ימי העבודה שהפסיד נגד חברת הביטוח, וזו בתגובה שלחה אליו חוקר פרטי, שתיעד אותו "פותח את העסק". על רקע זה, דחתה החברה את תביעתו של אותו אדם.
לאחר מכתב התראה ששלחנו לחברת הביטוח ובו טענו כי אותו אדם לא באמת פתח את העסק, אלא הגיע למקום כדי לאסוף את הציוד שלו, הוא קיבל פיצוי של עשרות אלפי שקלים.
מקרה אחר נגע לצעירה שעברה ניתוח שרוול לטיפול בהשמנת יתר והפכה לסיעודית. חברת הביטוח טענה כי היא לא חייבת לפצותה מאחר שעברה ניתוח לא חיוני למטרות קוסמטיות. ואולם, לאחר התערבותנו קיבלה הצעירה קיצבה חודשית של 4,500 שקל ופיצוי חד פעמי של חצי מיליון שקל (!).
>>> קיראו עוד מבית פירמת KR > המדריך המלא: כך תתמודדו עם ליקויי בנייה
מקרה אחר נגע לענייני רכוש ובמסגרתו הגישו בני משפחה תביעה נגד חברת הביטוח שלהם בעקבות נזק שנגרם לשולחן יקר ערך שרכשו. לטענת בני המשפחה, מזג האוויר הסוער ששרר באותה עת גרם לפרגולה ליפול על שולחן זכוכית יקר בתוך הבית ולשבור אותו.
בני המשפחה דרשו פיצוי, אולם חברת הביטוח סירבה בטענה שהנזק לא נגרם כתוצאה ממזג האוויר, אלא בעקבות התקנה רשלנית של הפרגולה. לאחר שהנושא עבר לטיפולנו, הצלחנו להוכיח כי תנאי מזג האוויר באותו יום היו קשים, מה שזיכה בפיצוי את בני המשפחה.
עורך דין רלוונטי צריך להיות כזה שיודע לזהות את נקודות התורפה של חברת הביטוח ולנהל מו"מ איכותי, שבסיומו הוא יוכל להשיג את הפיצוי המרבי האפשרי לאותו לקוח
איך מתמודדים עם חברות הביטוח בפועל?
חברות הביטוח עושות, כאמור, כל שביכולתן כדי לנסות לדחות תביעות של מבוטחים. ואולם, למי שמגיש תביעה נגד חברת הביטוח אסור להירתע מכך או לחשוש ממיצוי זכויותיו.
ראשית, יש להבין כי התביעות לחברות הביטוח כמעט תמיד נדחות במהלך הפנייה הראשונית שנעשית אליהן. לכן מומלץ לא להתרגש ולדעת כי לא נסתם הגולל על תביעתכם.
שנית, למי שמעוניין למצות את זכויותיו בנושא, כדאי לשקול לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין הרלוונטי צריך להיות כזה שיודע לזהות את נקודות התורפה של חברת הביטוח ולנהל מו"מ איכותי, שבסיומו הוא יוכל להשיג את הפיצוי המרבי האפשרי לאותו לקוח.
פירמת KR מתמחה, בין היתר, בדיני ביטוח ומלווה רבים המבקשים למצות את זכויותיהם מול חברות הביטוח.
בתמונה משמאל עו"ד ענת אדר-כפיר מפירמת KR