באפריל 2010 נחנך באגף התנועה של משטרת ישראל מרכז פניות נהגים ארצי. המרכז מאגד תחת קורת גג אחת את כל גורמי המקצוע בתחום המענה לפניות נהגים, במטרה לשפר את השירות לאזרח ולהיטיב את תהליכי העבודה בתחום.
עד למועד זה, המערך פעל בכלל המחוזות במקביל ליחידות התנועה האזוריות. איחוד כח האדם והקמת מרכז אחד, עשויים להגביר את הזמינות ואת היעילות במענה לפניות טלפוניות ולפניות המתקבלות בכתב, המסתכמות בכ-400,000 בשנה.
תהליך ריכוז הפעילות המרכז פניות הנהגים הארצי וניתוב הפניות אליו מהמחוזות אמור להתבצע בהדרגה ולהסתיים לאחר כמה חודשים בהתאם להכשרה הנדרשת ולהטעמתו בקרב כלל הגורמים הרלוונטיים.
שאלות? התייעצו עם עורך דין תעבורה
ניתן לקבל מידע מגוון
המידע אותו ניתן לקבל במוקד כולל בין היתר: בקשה למידע כללי על דו"חות, אובדן דו"ח ובקשה לקבל העתק ממנו, סטטוס טיפול בפנייה או בתשלום, בירור טענה לאי קבלת דואר ועדכון תשלום, בקשות להסבה עפ"י סטטוס ראשון - תוך 90 יום ובטרם שולם הקנס , בקשות להמרה באזהרה - תוך 30 יום ובהתאם לקריטריונים החדשים , בקשות להישפט באיחור, בקשות להרשעות שמתקבלות מחו"ל, כונס נכסים, טענה לאי הימצאות במקום העבירה, דו"ח שגוי, התיישנות בדו"חות אוטומטיים, פטירת הנאשם ודו"חות חנייה שנרשמו לנכים.
המרכז החדש יבוקר ע"פ מערכת תפעול ובקרה, אשר בוחנת בצורה אנליטית את כלל התהליכים, ביניהם: תכנון מוקפד של כח אדם, הפקת דו"חות וניתוח נתונים באופן שוטף, ביצוע מעקב ובקרה שוטפת של עמידה ביעדים, ניתוח מגמות במרכז הארצי והקמת מערך דו"חות למנהלים.
בנוסף, ניהול הידע המצטבר והזרמתו למפנ"א יתבצעו תוך עדכון מידע חדש במערכות "ניהול ידע", תיקוף שוטף של המידע הקיים וכן הכנסת תסריטי שיחה, מקרים ותגובות למערכת.