משפטי– זאפ
משפטידרכונים ואשרותזירוז בקשת גרין קארד לזוג נשוי - הגירה לארה"ב 2024

זירוז בקשת גרין קארד לזוג נשוי - הגירה לארה"ב 2024

אתם חייבים להגיע לארה"ב באופן דחוף ואין לכם די זמן לחכות לאשרה מרשויות ההגירה – מה עושים? חשוב לדעת: ניתן להגיש בקשה בהליך מזורז לקבלת אשרה ואף גרין קארד. כל הפרטים

29.05.24
תאריך עדכון: 29.05.24
5 דק'
זירוז בקשת גרין קארד לזוג נשוי - הגירה לארה"ב 2024

ארה"ב היא יעד הגירה מבוקש ביותר ורשות ההגירה (USCIS) עמוסה לכן מאוד. מיליוני אנשים מרחבי העולם פונים עם בקשות הגירה וקבלת ויזות לארה"ב מדי שנה, ובהתאם הטיפול בבקשות יכול לקחת שנים או אף עשורים. אבל מה עושים אם אתם חייבים להגיע לארה"ב באופן דחוף ואין לכם זמן לחכות עד שרשויות ההגירה יגיעו לבקשה באופן רגיל?

חשוב שתדעו כי עבור הזכאים לכך בהתאם לנסיבות ולמעמד החוקי, ניתן להגיש בקשה לקבל אשרה או אף גרין קארד (תושבות קבע) בהליך מזורז. אמנם לא מדובר על אישור אזרחות מהיום למחר, אבל כן ניתן לחסוך חודשים או אף שנים של זמן המתנה.

במאמר זה נדגים כיצד עובדת בקשת גרין קארד מואצת באמצעות סיפורה של משפחה שמשרדנו הצליח להביא לארה"ב בתוך מספר חודשים בלבד, זאת למרות שבתחילת התהליך נטען שקבלת הגרין קארד בוודאי תיקח למעלה משנה.

דקר

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי. צילום: פולינה ליובנובסקיה 

סיפורם של דויד ושושנה – הגירה לארה"ב על בסיס נישואין

דויד הוא יהודי אמריקאי שעלה לישראל לפני יותר מעשור וקיבל אזרחות ישראלית. הוא התחתן עם שושנה הישראלית, ולשניים נולדו שלושה ילדים. בשנת 2022 דויד קיבל הצעת עבודה מפתה במיוחד בארה"ב בתחום הרפואה, והמשפחה נדרשה לעבור לאמריקה בהקדם האפשרי.

כל בני המשפחה הפכו להיות לקוחות של משרדנו, וזאת על מנת להשיג גרין קארד על בסיס נישואים לבת הזוג וגרין קארד על בסיס לידה לילדים. מה היתה הבעיה שבה נתקלה משפחתו של דויד ומדוע הוא נאלץ לפנות לעזרת עורך דין הגירה לארה"ב?

בארה"ב, בדיוק כמו בישראל, בני זוג לא מקבלים גרין קארד ובהמשך אזרחות אמריקאית רק על בסיס נישואים לאמריקאים. אזרח/ית אמריקאי/ת שנשוי/ה לאזרח/ית זר/ה יכולים לבקש גרין קארד על בסיס נישואים. ההליך מתחיל מהזמנה לחיים משותפים בארה"ב, ורק לאחר מספר שנים בגבולות ארה"ב מקבלים אפשרות להתאזרח.

עבור ילדי אזרחים אמריקאים אשר נולדו מחוץ לארה"ב, ניתן לקבל אישור לידה בחו"ל ואזרחות בתנאי שהוריהם יוכיחו שחיו בארה"ב במשך חמש שנים לפחות, מהן שנתיים בגיל 14 ומעלה.

אשרת נלווים מזורזת לבני המשפחה

אשרות עבודה מסוימות מאפשרות לצרף אליהן את בני המשפחה של בעל האשרה. במסלול המזורז, ניתן לקבל אשרת נלווים בתוך זמן קצר ביותר. דויד היה זכאי לקבל אשרת עבודה על בסיס ההצעה שקיבל גם אם לא היה אזרח ארה"ב.

אמריקאים לא זקוקים לאשרת עבודה כדי לעבוד בארה"ב, ובני משפחתם לא יכולים להפוך להיות נלווים במסלול זה. גם אם שושנה היתה זכאית לאשרת עבודה במסלול נפרד, היה הגיוני יותר לקבל גרין קארד אשר מקנה יותר אפשרויות ולא מגביל את מחזיק האשרה לעבודה במקום ספציפי.

למה לא לחכות עד לקבלת גרין קארד במסלול הרגיל?

מימד הזמן פעל כנגד לקוחותינו. תחילת ההתמחות של דויד בבית חולים יוקרתי בניו יורק היתה מיידית. המעסיקים לא הסכימו לחכות למעלה משנה עד שבני משפחתו יקבלו גרין קארד. מאידך, המשפחה לא רצתה לחיות שנה או יותר בנפרד, כשדויד נמצא בארה"ב ומשפחתו בישראל.

כיצד ניתן לזרז קבלת גרין קארד על סמך נישואים?

במקרה זה, אספנו את כל המסמכים הנדרשים ופנינו לשגרירות ארה"ב בירושלים בבקשה לטיפול מזורז למתן גרין קארד לבני המשפחה בשגרירות, ולא מול  USCIS בארה"ב, אשר כאמור עמוסים בבקשות. הטיפול בשגרירות תמיד מהיר יותר, ובמקרה זה ביקשנו ספציפית האצה של הטיפול בבקשה.

במקום טיפול שכאמור יכול להתארך ולהגיע לשנה עד שנתיים, השגרירות אישרה מסלול גרין קארד מואץ, ובני המשפחה קיבלו, בתוך חמישה חודשים בלבד, מעמד תושבי ארה"ב עם אפשרות לחיות, ללמוד ולעבוד באמריקה. דויד, כאמור אזרח אמריקאי, נסע לארה"ב מעט לפניהם.

באילו נסיבות ניתן לזרז קבלת גרין קארד?

ניתן לזרז קבלת גרין קארד במקרים של הצעת עבודה דחופה, אובדן כספי משמעותי לאדם או החברה המעסיקה, בשל סיבות הומניטריות, מקרי חירום משפחתיים, תועלת לציבור הרחב או לממשלת ארה"ב, בעיות וטעויות בטיפול של רשויות ההגירה שגרמו לעיכוב, ועוד נסיבות שבגללן קבלת הגרין קארד או אשרה אחרת הופכים להיות דחופים במיוחד.

מאחר שהנסיבות שונות בין כל פנייה ובין אדם לאדם, אנחנו תמיד מבררים עד תום את נסיבות המקרה של כל לקוח על מנת לוודא שנוכל לעזור לו ולהתאים עבורו  את המסלול המתאים לצרכיו.

צרו קשר עם משרד עורכי דין הגירה לארה"ב

ההתמודדות עם הביורוקרטיה בארה"ב אינה קלה לישראלים. גם מי שמוכן לחכות חודשים או שנים לטיפול בבקשה ולקבלת כל האישורים הנדרשים יכול להיתקל בקשיים באיסוף, תרגום והגשת כל המסמכים הנדרשים. מעבר לכך, כל טעות יכולה לאפס את ההליך ולגרום לדרישה להגיש את הבקשה מחדש.

עדיף ומומלץ לכן, גם למי שבקשתו אינה דורשת זירוז מיוחד, להסתייע בעזרתם של מומחים לתחום ההגירה לארה"ב בעת חיפוש המסלול הנכון לביצוע רילוקיישן לארה"ב למטרות עבודה, לימודים וקבלת מעמד קבע באמריקה. משרדינו בתל אביב ובירושלים זמינים תמיד לשיחה, לייעוץ, ולהגשת סיוע משפטי מקצועי.

(סייע בהכנת הכתבה: סשה קישקו. צילום ראשי: שאטרסטוק)

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

במשרד דקר, פקס, לוי ושות' תקבלו שירות משפטי מותאם אישית עבורכם, לקוחות המשרד, על ידי צוות עורכי דין מקצועי, אמין ואדיב, מתחילת ההליך עד להשגת התוצאה הרצויה. למשרד הסכם קבוע עם כל הפונים, עוד לפני החתימה על חוזה ותחילת העבודה - אנחנו עובדים רק על תיקים "עם רגליים", בעלי סיכוי סביר להצלחה. העבודה היא בשקיפות מלאה ועדכון הלקוח בכל שלבי ההליך. בנוסף, המשרד מחוייב לספק מידע נגיש וקל להבנה לכל הפונים, בין אם באתרי הרשת או לאלו שזקוקים לייעוץ עו"ד אבל לא לליווי בהליך המשפטי.

רילוקיישן, משרד הפנים, מיסוי מקרקעין, אזרחות ישראלית, הגירה לארה"ב, דיני הגירה, משפט מסחרי, מקרקעין ונדל"ן, דרכונים זרים, הגירה לאנגליה, ייצוג מול משרד הפנים, הגירה לקנדה, אשרות עסקים, הגירה לישראל, הגירה לארה"ב, אזרחות ישראלית, מכרזים, מכרזים, הסכמים מסחריים, הקמת שותפות, הקמת חברות ועסקים, תכנון ובניה / רישוי בניה, חוזי שכירות, רכישת דירה יד שניה, תמ"א 38, דרכון אנגלי, דרכון אמריקאי, דרכון קנדי, אזרחות פורטוגזית, ירושות וצוואות, מיסוי מקרקעין

האם מאמר זה עזר לך?

צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה