האם ליו"ר אגודה יש סמכות להורות ל מנכ"ל האגודה לא להעביר אליי כחבר מזכירות מסמכים לעיון טרם ישיבת וו
שלום רב! השאלה הועלתה עם שאלת-המשך שהעלה השואל בפורום זה, ותשובה כוללת ניתנת בזה לשתיהן. ברור כי אין להפלות בין חברי ועד-ההנהלה של אגודה, גם לא בהצגת מסמכים, אלא אם מדובר במקרה מיוחד המצדיק זאת, כגון עניין אישי הנוגע לחבר-הוועד בנושא העומד לדיון ולהחלטה. בהעדר סיבה מוצדקת מתאימה, חובתם של יו"ר ועד-ההנהלה ושל מזכיר האגודה – לנהוג באופן שווה כלפי כל חברי הוועד, לרבות בהצגת מסמכים ובהמצאת מידע. במקרה של הפרת חובה זו, ובהעדר ועדת-ביקורת באגודה – מוצע לפנות בדרישה מתאימה ומפורטת בכתב אל כל מי שאחראי להפרה, לדעת חבר-הוועד הנפגע, עם העתק לכל גורם-ביקורת הפועל באותה עת; בהעדר ועדת-ביקורת – ליועץ המשפטי הקבוע של האגודה, אם קיים כזה. במקרה הצורך, בעקבות פנייה כזו, או אף במקביל אליה – ניתן לפנות בפנייה מתאימה אל משרד רשמת האגודות השיתופיות בירושלים, או למפקח בסניף האזורי של המשרד, להתערבותם. ברם, עקב נזק העלול להיגרם לאגודה עקב פנייה כזו - מומלץ כי פנייה לגורם חיצוני כאמור, תיעשה רק לאחר התייעצות עם עו"ד, תוך בחינה משותפת עמו לגבי אפשרות של פנייה באמצעותו ( או לפחות להיותו מכותב להעתק, בהסכמתו מראש ); עו"ד – לרבות עורכת-דין. מעשית, במיוחד במקרה דחוף וחשוב – ניתן לפנות לחבר-ועד אחר ( אחד לפחות ), כדי לנסות לקבל ממנו את המידע והעתק מהמסמכים; זאת – מבלי לוותר על צעדים להסדרה של העניין, באופן כולל ועקרוני, מול היו"ר בפרט והאגודה בכלל.