ניהול ספרים באגו"ש וחוק חתימה דיגטלית
האם אגודה שיתופית מחויבת בניהול ספרים בהתאם להנחיות מס הכנסה בנוגע לדרך ניהול הספרים , חשבונות וקבלות ? הדבר נוגע באופן ישיר לשאלת נושא חוק חתימה דיגטלית ושליחת מסמכים במייל. האם ועד ראשי באופן חד צדדי להפסיק לשלוח חשבונות ולעבור לשליחה דיגטלית בלא לקבל את הסכמת הנמענים כמתחייב מההנחיות ? האם שליחת חשבונות במיל מחוייבת בחתימה דיגטלית כשמדובר באגודה ואין חיוב במס?
שלום רב! אגודה שיתופית חייבת להיות קשורה עם גורם בקרה והדרכה חיצוני כ"ברית פיקוח", או כתחליף – עם רואה-חשבון-מבקר, אשר ימונה ע"י האסיפה כללית. זאת, מבלי לשלול אפשרות העסקת איש-מקצוע מוסמך לניהול שוטף של חשבונותיה, בנוסף. ניהול נושא רחב ומורכב זה, המצריך ליווי מקצועי צמוד, שוטף ומלא של פעילויות האגודה, לרבות הכרת מסמכיה וחשבונותיה ולרבות הכרת ההוראות הרלבנטיות של רשויות-המס – איננו מתאים להתייעצויות בפורומים אינטרנטיים, אשר מלכתחילה אינם בגדר ייעוץ מקצועי ואינם בגדר תחליף לייעוץ שכזה.