דוחות כספיים של מנהל עזבון
אני ואחותי מונינו כמנהלי עזבון לפני מספר שנים. לא יצא לנו להגיש דוחות כספיים חוץ מהפרטה כי זה לוקח זמן. מה החובה ? ומה יכול לקרות אם נגיש רק בסוף תהליך החלוקה? (זה תהליך שלוקח זמן כי צריך להגיע להסכמות וצריך למכור נכסים ). האם הדוח צריך להעשות ע"י מנהל חשבונות ? או שמספיק לרשום לבד במדויק מה נכנס ומה יצא?
מנהל עיזבון חייב לנהל חשבונות ולהגיש לאפוטרופוס הכללי לפחות פעם בשנה דין וחשבון. בכל מקרה שבו תפקיד מנהל העיזבון פוקע הוא נדרש להגיש לאפוטרופוס הכללי דו"ח כללי ומלא. מיותר לציין כי מנהל עיזבון חייב לפתוח חשבון בנק ע"ש העיזבון ולנהל בו את כספי העיזבון, יש להקפיד לשמור על אסמכתאות לכל הוצאה או הכנסה. 30 יום לאחר חלוקת העיזבון, יגיש מנהל העיזבון לביהמ"ש פירוט החלוקה ויודיע על סיום תפקידו. בהצלחה