חובות וזכויות המעסיק במקרה והעובד יוצא לחופשת מחלה מעל חודשיים
אני שכירה. נדרסתי ע"י אופניים חשמליות כהולכת רגל. תאונת פגע וברח שלא תאונת עבודה. כבר חודשיים לא יכולה לעבוד בגלל הפגיע. יש את כל האישורים הרפויים. שלושה חודשים לפניי התאונה הזאת התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש. צברתי רק 4 ימיי מחלה בלבד. סוכם עם מעסיק שהוא שומר לי את מקום העבודה עד שאוכל לחזור לעבוד. שנינו רוצים שאני אחזור. מה זכויותיי בינתיים? ומהן הזכויות והחובות של המעסיק? האם המעסיק חייב להפיק לי תלוש גם על החודש שבו לא הגעתי כלל לעבודה בגלל חופשת מחלה (עם כל האישורים מהרופאים)? האם חייב לשלם לי דמיי ביטוח לאומי ובריאות? האם בכלל הוא חייב להפיק לי תלוש.
שם תוכן הודעה:' פונה יקרה. המדובר בפורום מעסיקים בו ניתן יעוץ למעסיקים. לעניין זכויותיך, בנסיבות המתוארות אינך זכאית לתשלום דמי מחלה הואיל והנך זכאית לפיצוי מחברת הביטוח של הפוגע. בתקופת העדרות מהעבודה על המעסיק להמשיך ולהנפיק תלוש שכר ולבצע הפרשות לביטוח לאומי וביטוח בריאות.