שאלות בנוגע למיסוי עוסק מורשה
בשעה טובה ומוצלחת, בעוד כחודש יעלה לאוויר העסק החדש שלי, מס' שאלות עלו להן בנושא המיסוי, ואשמח לקבל עליהן תשובות.. 1)האם ישנה קבלת החזר עבור הוצאות משרד/שכירות, טרם ישנן הכנסות מן העסק? 2)איך מחשבים דו"ח מע"מ ומס הכנסה, וכיצד בונים אותם? 3)כיצד עצמאי משלם ביטוח לאומי? 4)ביטוח לאומי לשכיר שהינו במקביל עוסק מורשה, מי משלם? 5)הגשתי דו"ח אפס למע"מ, ולא כתבתי שיש לי הוצאות (וישנן כאלו..) האם ניתן לשנות זאת? 6)אני שכיר ועצמאי בו זמנית, מי אחראי על תשלומים לביטוח לאומי? 7)האם עלי לעשות תיאום מס? 8)שמעתי את המונח 'מקדמות' בקשר לכל נושא המיסוי, מה המשמעות? תודה רבה יקיריי!
היי יניב, בעקרון הפורום מתעסק בסוגיות הקשורות להחזרי מס לעובדים שכירים, ראשית נאחל הצלחה רבה, לשאלתך- אמליץ לך לעבוד עם רואה חשבון כמו שעושה כל עצמאי, שאלותייך מתייחסות לסוגיות שמטופלות בחברות ועסקים ע"י רואה חשבון או יועץ מס שעורך עבורך את הדוחות מגיש אותם ומטפל לעסק שלך בכל הנושא הפיננסי מול רשויות המס, זה חשוב מאוד מכיוון שמדובר בהמון חוקים ובתור עסק אתה לא רוצה לעשות טעויות.. לשאלתך.. אכן תוכל להזדכות ולקבל החזרי מע"מ גם אם עדיין אין הכנסות לעסק, בעיקר כאשר ההוצאות המכרות במע"מ הן גבוהות מההכנסות המוכרות במע"מ כמובן שאת דו"ח המע"מ אמליץ לך להעביר לאיש מקצוע, בגדול הנוסחה לחישוב מע"מ היא - מורידים את אחוז המע"מ מן ההפרש בין ההוצאות המוכרות במס להכנסות המוכרות במס, במידה ואתה ברווח תשלם מע"מ במידה ואתה בהפסד תקבל החזר על המע"מ. נושא המקדמות נכון לעסקים חדשים, ישנם מצבים בעסק חדש שניתן לקבל החזר על המקדמות במידה ויצא ששילמת מעבר למה שצריך בגלל שאתה עסק חדש. מכיוון שאתה גם שכיר וגם עצמאי אני מציעה לך בחום לפנות לאנשי המקצוע שלנו שמתמחים בכל נושא החזרי המס ובסוגיות שאתה העלאת כמו ביטוח לאומי והגשת דוחות למס הכנסה. הטלפון שלנו הוא 1700-70-70-95