סירוב לביטול עסקה
שלום וברכה, רכשתי מכשיר מחנות פרטית בהזמנה טלפונית לאחר שראיתי פרסום שלהם באינטרנט, שילמתי תוספת מחיר עבור שליחות אקספרס ובאמת תוך יומיים המכשיר הגיע אליי. שמחתי מאוד והדלקתי את המכשיר ולהפתעתי הרבה המכשיר היה בשפה הקוריאנית. התקשרתי לחנות נאמר לי שעליי לשנות את ההגדרות לעברית ולאחר הדרכה של הנציג המכשיר עבר לעברית אך חלק מה אפליקציות נשארו בשפה הקוריאנית. הנציג אמר שלא יכול להיות ושבחיים הוא לא שמע על זה. הבעתי את אי שביעות רצוני ובביקשתי לבטל עסקה. הטכנאי אמר לי שאני אשלח את המכשיר והוא יזכה אותי אך עניתי לו ששילמתי על שירות שליחים ושהוא ישלח שליח, מעבר לעובדה שאני גרה בצפת והחנות בתל אביב. והוא אמר שבסדר אך אף אחד לא הגיע, כאשר התקשרתי לברר מה קורה אמר לי אותו נציג שזה לא קשור אליו ושהוא יבקש שיחזרו אליי, אך שוב אף אחד לא חזר אליי לאחר מספר שעות התקשרתי שוב ושוב אך לא היה מענה. לאחר מספר שעות שוב ניסיתי והעבירו אותי מנציג לנציג ולבסוף ניתקו לי את הטלפון בפנים. לאחר מכן שכן הצלחתי להשיג נציג ודרשתי שוב לבטל עסקה נאמר לי שלא ניתן לבטל עסקה מכיוון שהיה שימוש במכשיר. כעוסה ופגועה צעקתי על הנציג ואיימתי עליו בתביעה והוא אמר שאין לי על מה לתבוע בזלזול. לאחר מכן חזר אליי ואמר שנציג יום ראשון יבוא לקחת את המכשיר ״ואז נראה״ במילים אלה הוא אמר שאין אצלם ביטולים וזיכויים. ביקשתי ממנו לשלוח לי את סיכום הדברים במייל אך הדבר כמובן לא קרה, ולכן החלטתי לפנות לרשויות החוק. רציתי לשאול מה ניתן לעשות במקרה כזה? ודבר נוסף עקב השתלשלות העיניינים וחוסר האמון שלי בחברה איך אני יכולה לדעת שהמכשיר יגיע אליהם והם לא יתכחשו לכך? או לא יגידו שנעשה בו נזק? אני ממש חסרת אונים ועל סף ייאוש מעבר לעוגמת הנפש שנגרמה לי. תודה
שלום לאור הכתוב נראה כי במידה והמכשיר היה בשימוש אזי לא ניתן לבטל עסקה בהקשר לחוק הגנת הצרכן אולם במידה והמכשיר, מאפיניו ותפקודו אינם לשביעות רצונך, כפי שהינך כותבת, אזי לעיתים ובנסיבות המתאימות ניתן לבטל עסקה שכזו בהתאם לחוק המכר. המלצתי הינה כי תשלחי מכתב בדואר רשום עם אישור מסירה, פרטי את השתלשלות הענינים ודרשי לבטל את העסקה. במידה ותגובת החברה לא תהא לשביעות רצונך, ביכולתך להגיש תביעה קטנה. בהצלחה