תיקון טלפון בזמן אחריות
רכשתי טלפון בחברת KSP ואחרי כ- 6-8 חודשים התחילה מעין התנתקות של הזכוכית וקילוף בצבע בחלקו העליון של המכשיר. ניגשתי אליהם ונאמר לי שהקילוף בצבע הוא באשמתי בשל שימוש לא נכון (הם טוענים שלמכשיר יש סימני מכות ושפשופים ובשל כך נגרם הקילוף בצבע). בהתייעצות שלי עם מספר אנשים שעובדים בתחום נאמר לי שזה פגם בחומרה של המכשיר !. בנוסף מכיוון שעשיתי עדכון גירסה התבטלה לי האחריות למכשיר. פניתי אל שירות הלקוחות של החברה באמצעות המייל והבהרתי כי השינוי שעשיתי הינו של התוכנה בלבד ואין לו כל קשר לחומרה של המכשיר שהינה הבעיה. הוצא לי להעביר את המכשיר אליהם לבדיקת ההנהלה. האם במקרה ויאמר לי כי לא ניתן לתקנו במסגרת אחריות ו/או עלי לשלם על תיקון האם אני יכול לגשת לתביעות קטנות ? האם קיים סיכוי שיפסקו לי הוצאות לטובתם במידה ואפסיד ?
שלום רב לאור ובהתאם לכתוב נראה כי תזקק להוכיח ברור כי בעיה שנוצרה בחומרה אינה קשורה לשימוש שעתית לאורך החודשים. הוכחה שכזו לרוב, קשה. שנית, לאור הכתוב אין לך אחריות כי עדכנת את הגרסה. לגבי טענה זו יתכן כיע הצדק איתך מאחר ושינוי התוכנה אינו שינוי חומרה אולם יש לבחון את תנאי ההסכם בינך לבין החברה בכדי לבחון מה כתוב לגבי אחריות במקרה של שדרוג. משכך,צר לי אולם לאור הכתוב איני משוכנע כי קיימות עילות מבוססות מספיק להגשת תביעה. המלצתי הינה כי תנסה לפתור את הסכסוך באמצעות שיח עם החברה. בהצלחה.