לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ליאור

חיוב יחסי או מלא בעת ניוד סלולר

שלום רב. עד לפני חודש הייתי לקוח סלקום ובהסכם ההתקשרות עם נכתב: 6.7. "במידה ומחזור החיוב שלך בתוכנית אינו מלא, ישולם חלק יחסי של התשלומים הקבועים בתוכנית ו/או התשלום הנוסף בגין חבילת הגלישה, על פי מספר הימים בהם היית מחובר עד למחזור החיוב המלא..." וגם: 7.2. "סלקום רשאית להפסיק ו/או לשנות, מעת לעת ובהודעה מראש, את מתכונת ההתקשרות..." - בחשבונית יוני 14 נכתב: "לידיעתך. לתשומת ליבך, כל התשלומים הקבועים, ייגבו בגין מחזור חיוב מלא, וזאת גם אם היית מחובר רק בחלק ממחזור החיוב, מכל סיבה שהיא." [לאחר שיחה עם נציגה מתברר שהתקנה בסלקום נכנסה לתוקף במהלך חודש אוגוסט]. - בתאריך 9/9/14 (שבוע לאחר תחילת מחזור החיוב בסלקום) התניידתי מחברת סלקום לגולן טלקום. החיוב בחשבונית לחודש ספטמבר היה מלא ולא יחסי. השאלה שלי היא האם ההודעה בחשבונית חודש יוני מספיקה לסלקום בכדי לגבות ממני תשלום מלא בעבור חודש ספטמבר? ניסיתי למצוא את התקנה שמגדירה את האופן בו חברת הסלולר אמורה להודיע על שינויים בהסכם ההתקשרות ולא הצלחתי. תודה רבה.

שמעון

שלום גם אותי חיובו על חודש שלם . כתבתי פניה למשרד התקשורת ופרטתי אל הנושא. מציע לך ולכל אחד שזה קורה לו לפנות לפניות הציבור במשרד התקשורת . http://www.moc.gov.il/26-he/MOC.aspx לא נראה לי שזה תקין או הוגן , יותר נכון לומר שזו גזלה אים לו גנבה .

יוסף

שם תוכן הודעה: בס"ד. שלום לכל נפגעי סלקום. גם אותי חיוב מלא לאחר התניידות. שבס"ה הייתי 4 ימים מהמחזור החדש. זה מאד חורה לי וזה לא הוגן ולא הגון!!! זו אף התנהגות חזירית של בצע כסף ועושק לקוחות של חברת סלקום. אני מוכן להרים את הכפפה ולפעול בנושא. מי שמעוניין שנהיה קבוצת אנשים שנפגעו מכך, שזה כח אשמח שיצוא איתי קשר. 0524746415 יוסי.

אלי אטיאס

גם אני חויבתי חיוב מלה כשמנה ימים והם חייבו אותי תקופה מלאה בפנייה שלי אליהם הם אמרו לי כי זו. החלטת משרד התקשורת ואם זה נכון איך משרד ממשלתי נותן יד לגזל והונאת ציבור כאילו מדובר בקרטל

משה

אז ככה , סלקום חייבה אותי מחיר מלא 360 שח, למרות שהשימוש היה רק שמונה ימים. בשיחה עם פניות הציבור שלהם, הבהרתי כי אלחם בהם בכל הכוח. פניתי למשרד התקשורת ושלשום סלקום החזירו לי 250 שח. נראה כשיטת מצליח שלא הצליחה במקרה שלי. להלן תשובת משרד התקשורת: ...1. מצ"ב מענה חברת סלקום אשר נשלח אליך ישירות. 2. ממענה החברה עולה כי ניתן לך זיכוי בסך של 248 ₪ בגין החיוב כך שחויבת חיוב יחסי רק על שישה ימים. 3. בנושא זה ברצוני להבהיר כי בהתנהלותה של חברת סלקום לפיה לא מתבצע חיוב יחסי בחודש האחרון בו היה מנוי רשום לשירותיה, יש כדי הפרה, לכאורה, של הוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 ושל הוראות תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א – 2010. 4. למשרד התקשורת אין סמכות לאכוף את ההוראות הנ"ל אלא רק לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. 5. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנהלת בימים אלה חקירה בנושא זה.מוצע להפנות תלונה זו אליה. 6. יש לציין כי משרדנו יצא באסדרה חדשה בנושא הנדון כדלקמן: 7. בחודש בו נטש מנוי את החברה הוא יחויב בחיוב יחסי על פי הגבוה מבין: 8. מספר הימים בחודש בהם היה מנוי של החברה; 9. כמות היחידות הגבוהה ביותר שצרך מתוך מכסת היחידות החודשית שהוקצתה לו. 10. חשוב להבהיר במסגרת התיקון, כי הקביעה בדבר חיוב יחסי, חלה רק על החיוב החודשי/תקופתי הבסיסי שבגין התוכנית ולא על חיובים אחרים. 11. חשוב להבהיר כי אסדרה זו תיכנס לתוקף רק בתאריך 11.02.17. 12. לשירותך. לא לוותר לגנבים

א

גם אני בסלקום חוייבתי על חודש מלא, לטענתם הדבר נאמר לי בעת ההתקשרות איתם, מה לעשות ? לפנות למשרד התקשורת?

קארין

מה הייתה תגובת משרד התקשורת?

שמו

לעניין נושא "חיוב יחסי" אשר המשרד ביקש להסדיר במסגרת שימוע זה, הוא לא יוסדר בשלב זה, באשר משרד התקשורת מבקש לשקול את צורת האסדרה הנכונה לנושא, ויש להניח שהמשרד יבקש להסדיר נושא זה בעתיד. (מאתר מש' התקשורת http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/5/4725.pdf)

עו"ד נבו למפל

שלום ככלל, על חברת סלולר להודיע על שינויים כספיים בהתקשרות. המלצתי הינה כי תפנה במכתב אל החברה בדואר רשום עם אישור מסירה והעלה טענותיך. בהצלחה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות סלולר