סלולארי בחו"ל
שלום רב, אבקש את יעוצכם: לפני שנה וחודשיים טסנו לבקר משפחה בחו"ל לתקופה של חודש, לפני הנסיעה התקשרנו עם חברת מסויימת וקבלנו מהם מכשיר טלפון סולאלארי שעלות השיחות ממנו אמורות להיות מאד אטרקטיביות וכדאיות בהתייחס לאופציות אחרות שהיו בשוק. נציג מטעמם שוחח איתי , ביקש שאמלא טופס הסכמה ,אמר לי שהעלויות שלי יהיו משמעותית קטנות יותר מכיוון שאני מתקשרת אליהם דרך החברה בה אני עובדת ושלה יש הטבות. כשהלכנו לקחת את המכשיר ניגש אלינו אותו נציג הסביר לי ולבעלי שוב את אופן השמוש, שוב הקפדנו לשאול אותו כמה תעלה שיחה מקומית והוא שוב אמר את העלות לדקה כשחזרנו לארץ חוייבתי בכרטיס אשראי סכום כסף גדול ממה ששערתי, פניתי אליהם ואז הסתבר שהם מתכננים לחייב אותי בסכום של מעל 2500 דולר בנוסף עבור לטענתם שמוש בסלולארי, העלתי את טענותיי בפני הנציגה, היא אמרה לי שהיא שמעה על הרבה מקרים עם בעיות של לקוחות שלהם ,שנסעו לאותו יעד ,הבטיחה שתבדוק ותחזור אליי, מאז (שנה וחודשיים ) היא לא חזרה אליי, לא קבלנו מהם שום פניה ,אני הסקתי שהם הבינו כי יש אצלהם בעיה וסדרו אותה. עד שלפני מספר ימים נשלח מכתב רשום עם דרישת התשלום של מעל ל2500 דולר. פנינו אליהם בקשנו פרוט חשבון, ראינו רשימות של מספרי טלפון שחלקם אנחנו מזהים וחלקם לא, בנוסף החיוב לשיחה מקומית לפי החשבון ההסכם החתום שנשלח בתחילה ולא כפי שהנציג אמר מספר פעמים באוזניי ובאוזני בעלי בע"פ , הטעות שלי היתה ששכחתי לבקש הסכם חדש עם הסכומים שהנציג אמר. אני מבקשת להבין האם חברה רשאית לשלוח חשבון שנה וחודשיים אחרי ? באותה תקופה יכולנו להרשות לעצמנו לטפל בתשלום מולם , מה שכיום ממש ממש לא אפשרי במיוחד כשמדובר בכ"כ הרבה כסף לא מוצדק. האם למרות שחתמנו על מסמך המראה סכום מסויים, והנציג מספר פעמים אמר לנו סכום אחר בע"פ - יש לזה תוקף ? בנוסף יש רשימה ארוכה של שיחות שאנו לא מזהים (ויש לנו דרך להוכיח שלא בצענו כי היה לנו מספר גישה ושם יש פרוט) מה ניתן לעשות מולם? אודה לך מאד על יעוצך המקצועי
שלום רוני בהחלט מתסכל ומקומם. אתייחס לשאלותייך. ככלל, ניתן לדרוש תשלום לאחר תקופה, כשנה וחודשיים בעניינך. דהיינו פעולתה של החברה במישור זה תקינה לאור האמור. - ככלל, הסכם בכתב גובר על ההסכם בעל פה. הסכם בעל פה קשה להוכחה. - העובדה כי הבחנתם בשיחות שלא בוצעו על ידכם הינה חשובה להוכחת טענותיכם. המלצתי הינה כי תפנו בכתב אל משרד עוה"ד מטעם חברת הסלולר ששלח אליכם את המכתב. אציין כי במידה ומוגשת תביעה שימי לב למועדים להגשת כתב הגנה(בהתאם לסוג התביעה). בהצלחה