קבלת מכשיר חלופי לא תואם מתיקון מבלי ליידע אותי
שלום, לפני כשבועיים הפקדתי בפלאפון את מכשיר האייפון 3GS ,אשר ברשותי למעלה משלוש שנים, על מנת לתקן בעיות קליטה ועל הדרך גם להחליף פאנל אחורי שהיה סדוק במעט. מיד קיבלתי מכשיר חלופי מדגם אחר (נוקיה) וגם לו היו בעיות קליטה רבות אשר כללו בין היתר ניתוקים בלתי פוסקים ואי יכולת של ממש לבצע שיחה מאחר וכבר אחרי שניה או שתיים המכשיר היה מתנתק מסיבות כאלו ואחרות שאינן תלויות בי, יש לציין שכך קרה לי במכשיר שלי וכך קרה גם ביתר המכשירים החלופיים שקיבלתי בזמן התיקון. לאחר כשבוע הגעתי שוב למרכז השירות של פלאפון על מנת לקבל את מכשירי בחזרה ולהפתעתי המתין לי מכשיר אחר,מכשירי היה בצבע לבן והמכשיר שהמתין לי היה בצבע שחור, בכעס רב לקחתי את המכשיר תוך כדי דרישת פיצוי הולם והם טענו שזהו אותו המכשיר שלי רק פאנל בצבע שחור משום שלא היה במלאי בצבע לבן. יצויין כי לא ממש הסכמתי לקבל את המכשיר אלא רק משום שהוזהרתי שאם לא אעשה כן אשלם קנסות רבים על כך ולכן לקחתי. ביום למחרת, לאחר שיחות רבות חוזרות ונשנות עם נציגים של פלאפון התברר לי שהמכשיר שברשותי הוא איננו המכשיר שלי אשר הפקדתי כשבוע לפני כן וזה כל כך הכעיס אותי לגלות זאת ועוד תוך כדי שקרים של הנציגים שרק לא היה פאנל בצבע המתאים ולכן שבתי ודרשתי פיצוי הולם. לאחר מכן עוד התברר לי כי בחברת אפל העולמית כל מכשיר אשר הם מוציאים יוצא עם מספר סידורי ייחודי ואני הבחנתי שהמספר הסידורי של האייפון החילופי שקיבלתי היה זהה למספר הסידורי של האייפון המקורי שלי, משמע חברת פלאפון זייפה מספר סידורי של אפל באייפון. בנוסף יש לציין כי מכשירי לא נזקק לתיקון משמעותי שכן הבעיות היחידות שלשמם הפקדתי את המכשיר לתיקון היו הבעיות קליטה וניתוקים והסדק הממש קטן בפאנל האחורי, אלו לא סיבות שמחייבות החלפת מכשיר, מה גם שבמקרה ואכן אין מנוס מלהחליף מכשיר מכיוון שהמכשיר המקורי לא ניתן לתיקון יש ליידע את הלקוח על כך שמכשירו מוחלף והאם הוא מעוניין בכך וזאת כאמור לא עשתה בענייני חברת פלאפון. עוד ניתן לציין כי משום כל הבעיות הנ"ל טורטרתי הלוך ושוב פעם אחר פעם לנקודת השירות וזמני הוא יקר לא פחות מזמנה של חברת פלאפון היקרה ולכן לדעתי לאור כל הסיבות הנ"ל מגיע לי פיצוי הולם ולא פיצוי בדמות דקות שיחה או גלישה. יצויין כי בעיות הקליטה והניתוקים ממשיכות ושיחות חשובות מאוד מתנתקות לי אם במהלכן ואם בכך שאינני יכול בכלל לבצע את השיחות הנ"ל ממכשירי ועל כן פעמים רבות אני נאלץ לבצע את השיחות מקו הטלפון הנייח אשר ברשותי וזאת רק כאשר אני נמצא בביתי וזה גורם לי לעוגמ נפש גדולה מאוד ואני מאמין גם שאינני היחיד שדבר זה קורה לו. לסיכום, שאלתי היא האם בגין כל הבעיות והתקלות וההתנהלות של חברת פלאפון למולי האם אני יכול לתבוע את חברת פלאפון על כך ואם כן בגין מה ובאיזו טענה משפטית? תודה מראש, רועי.
שלום רועי לאור הכתוב בהחלט מקומם. ככלל, בכדי להגיש תביעה עליך לבסס עילות מוצקות ומוכחות. דהיינו במידה ואתה אכן מצליח להוכיח כי המכשיר שניתן לך הוחלף באחר ביכולתך להגיש תביעה ולהוסיף בה את עוגמת הנפש הגדולה שחווית, הטרטורים הרבים ואבדן שיחות חשובות. יתכן וביכולתך לטעון לביטול הסכם עקב אי קליטה אותה עליך להוכיח, כאמור. המלצתי, ראשית הינה כי תפנה במכתב אל החברה ופרט את השתלשלות העניינים ואת טענותיך. במידה ותגובת החברה לא תהא לשביעות רצונך, ביכולתך לפנות לבית המשפט להוכחת טענותיך. בהצלחה