מנהל הפורום עו"ד מיכל סגל ארנולד
טיפים לעשה/אל תעשה בפיתוח רעיון צרכני וגיוס כספים להמשך הפיתוח ומימון פיתוח עסקי, שיווקי ומכירתי
שלושה חברים בשנות השלושים לחייהם, שלושתם עם רקע טכנולוגי צבאי ואזרחי רחב, הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי, לאחר שירות ארוך ביחידות התוכנה של צה"ל ולאחר עבודה של מספר שנים באזרחות בתפקידים טכנולוגיים וניהוליים, חשבו על רעיון שעונה על צורך אמיתי בתחום צרכני מסויים, ומעבר לרעיון, הם גם חברו יחד וכתבו את המוצר עצמו, כלומר, לא רק רעיון בעלמא, אלא כתבו בעצמם מערכת עובדת, אמנם לא מערכת מלאה ומושלמת, אך אפילו יותר מ POC, קרי, מערכת עובדת המוכיחה את היכולת בצורה בסיסית אך ברורה. כעת ע"מ להמשיך יש לגייס כספים, לשתי מטרות עיקריות: א. המשך פיתוח. ב. מימון פיתוח עסקי, שיווק ומכירות. המערכת פונה לקהל יעד בינלאומי, ומשתמשי הקצה הם ארגונים וחברות, ולא אנשים פרטיים, כך שההשקה, הקידום, שיתופי הפעולה, המכירות, ההגעה לחברות הרלוונטיות וכו' מהווה את אחד האתגרים העיקריים. שלושתם מועסקים כיום בחברות הייטק שונות, ורגע לפני שהם נעזרים באנשי מקצוע בתשלום, מגבשים אסטרטגיה, תוכנית עסקית, עוזבים את עבודתם, מקימים חברה ומתחילים בגיוס הכספים (שיכול לארוך חודשים ארוכים), ישמחו לשמוע דעתם וניסיונכם. האם יש טיפים חשובים של עשה/אל תעשה שתוכלו לציין? האם יש קישורים לאתרים/מאמרים שכדאי לקרוא? לא מדובר כמובן בתחליף לייעוץ מקצועי, לייעוץ מאנשים מנוסים בתחום, וכו', אלא פשוט אפיק מידע נוסף. תודה!
שלום, נשמע מבטיח. ממליץ שתחתמו על הסכם מייסדים ביניכם כדי שתשארו חברים גם בעתיד. ממליץ שתגייסו יועץ עסקי/מנהל פיתוח עסקי שיהיה מקומי ועם ידע של המנטליות של הטריטוריה שבה נמצאים ארגוני המטרה. ממליץ שתגשו למט"י-מו"פ לקבל יעוץ. מאחל לשלושתכם בהצלחה!