משך הכהונה של נבחר ציבור בוועדת ביקורת של חברה לתועלת הציבור שהינה גם "תאגיד עירוני"
אם נשאלתי לגבי משך הכהונה המקסימלית של חבר וועדת ביקורת מטעם הציבור בתאגיד עירוני שהוא חל"צ. אשיב כי; בהנחה שתקנון החל"צ אינו מגביל הכהונה ל2 ( השואל לא פרט דבר לעניין התקנון ונוסחו... ) לכאורה הנורמה הספציפית הקובעת היא תקנות העיריות ( נציגי העירייה בתאגיד עירוני) - 2006. נורמה זו גוברת על כל נורמה כללית כגון הפרק על חלצ בחוק החברות. התקנות לאור לשונן מתייחסות רק לנציגי העירייה בגוף המנהל של התאגיד העירוני . לכן ס' 7 לתקנות המגביל את הכהונה של נציג העירייה בוועד המנהל ל2 כהונות בלבד - אינו מתייחס לחבר ועדת ביקורת ואינו חל עליו לפיהן. ואולם קיים קושי פרשני: התקנות תוקנו בפברואר 2007 ואילו התיקון לחוק החברות בפרק על חברות לתועלת הציבור תוקן לאחר מכן. לכאורה מתקין התקנות לא היה מודע לחוק הכללי המאוחר ה"משווה זכויות וחובות של חברי וועדת ביקורת של חל"צ לאילו של דירקטורים בחל"צ. אני סבור עדיין כי המגבלה שבתקנות העיריות הנ"ל מתייחסת לאור לשון התקנות רק לחברי הועד המנהל בחל"צ שהוא תאגיד עירוני בהגדרה. אין בהן כל מגבלה לאורך כהונתו של חבר וועדת ביקורת ולא ניתן לייבא את המגבלה מכח הסעיף הכללי בחוק החברות המשווה זכויות וחובות של חבר וועדת ביקורת לאלו של דירקטור . זאת ולו בשל הסיבה שמשך הכהונה של חבר וועדת ביקורת נקבע ספציפית ובנפרד בחוק החברות. לכן למיטב פרשנותי - אין מגבלה כזו מכח "הסעיף המשווה" בחוק החברות. מהנחיות משרד הפנים אגף שלטון מקומי לניהול תאגידים עירוניים ניתן להסיק אחרת . אך ללא ביסוס והנמקה ראויים ולא אוכל להתייחס לכך.
תודה על התגובה. כתבת כי " ... זאת ולו בשל הסיבה שמשך הכהונה של חבר וועדת ביקורת נקבע ספציפית ובנפרד בחוק החברות." אלא שלדעתי חוק החברות שותק לגבי משך הכהונה של חברי ועדת הביקורת (או שתאיר את עיני שזה אחרת). לכאורה גם מועד החקיקה אינו יוצר קושי, כי אין בפנינו 2 הוראות חקיקה סותרות אלא משלימות.