כיצד אני תובע את חברת התיירות האמריקנית אורביץ (Orbitz)
קנינו כרטיסי חזרה מליסבון לישראל דרך אתונה - של חברת התעופה איג׳יאן (Aegean) דרך אתר האינטרנט של אורביץ בתחילת השנה. איג׳יאן שינתה את הטיסה בין ליסבון לאתונה לפני כשבועיים באופן שלא נוכל לעלות על טיסת ההמשך לארץ. למרות פניות חוזרות ונשנות אף אחת משתי החברות לא סיפק, עד ארבעה ימים לפני הטיסה, מענה בכלל, ובסוף נאמר לי שיש אופציה או לטוס יום אחרי או יום לפני המתוכנן ועוד דרך ליסבון-אתונה-סנטוריני-תל אביב - או לבטל. בסוף ביטלתי קניתי כרטיסים חדשים בעצמי ונאלצתי לקצר את השהייה שלי ביום. כעת אני מעוניין להגיש תביעה על עוגמת נפש.
רון, שלום רב, ראשית, כדאי לבדוק את תנאי ההזמנה. לא אופתע אם כתוב במפורש שחברת אורביץ אינה אחראית לשינויים בלוח הזמנים של חברת התעופה (וגם אם זה לא כתוב, ספק אם היא אחראית לכך). על כל פנים, אם ברצונך לתבוע אותה – בהנחה שהזמנת את הכרטיסים מהארץ תוכל להגיש תביעה בארץ אבל תצטרך לקבל את רשות בית המשפט למסור את התביעה מחוץ לישראל – במשרדי אורביץ . לפני שאתה נכנס להוצאות משמעותיות כדאי לבדוק היטב אם יש עילת תביעה ואם כן – מה הסכום שאפשר לקבל בתביעה כזו, כדי לקבל החלטה אם יש תוחלת לעניין.