איך אוכל לתבוע את אמזון?
החזרתי לאמזון שלושה מוצרים בשווי של כ-1250 דולר, ואמזון מסרבים להחזיר לי את כספי בטענה שלמוצר אחד "לא הגיע אליהם המוצר", ולשני המוצרים האחרים הם לא נותנים לי סיבה. שלושת המוצרים הם דיסק קשיח, מעבד ולוח אם. אמזון הודיעו כי הם קיבלו 2 מתוך שלושת המוצרים: את הדיסק הקשיח ואת המעבד, וטוענים שלא קיבלו את הלוח אם. פירוט מקרה הדיסק קשיח: לאחר החזרת הדיסק הקשיח, אמזון שלחו לי צ'ק פיזי בשווי של 350 דולרים מכיוון שלא יכלו להחזיר לכרטיס האשראי שלי (באותה תקופה החלפתי את הכרטיס). אחרי שקיבלתי את הצ'ק איבדתי אותו ואמזון לא מוכנים לבטל אותו ולשלוח צ'ק חדש מכיוון שסימנו את החשבון שלי כ-"לא לענות" (נציג מאמזון היה המום כאשר אמר לי את זה). פירוט מקרה הלוח אם והמעבד: קניתי את הלוח אם ומעבד באותה הזמנה והם הגיעו באותה חבילה. לאחר שהחזרתי את המוצרים ראיתי באתר שלהם שכתוב רק על המעבד שהוא התקבל אצליהם במתקן ההחזרה אז התחלתי איתם צ'אט, הנציג אמר לי שהעבירו את הלוח אם לבדיקה אצל החברה שמכרה אותו "MSI" ושהתהליך יקח לפחות חודש. לאחר חודש דיברתי איתם שוב והם אמרו שהם מעולם לא קיבלו את הלוח אם, ולא שינו את הנרטיב שלהם גם לאחר ששלחתי הוכחות מ-DHL על POD (Proof of Delivery), שכללו את משקל החבילה (2.5 קילו, כאשר מעבד לבד שוקל כ-200 גרם). בקשר למעבד גם לאחר שהודו שהם קיבלו אותו עדיין לא שלחו לי את ההחזר כספי, ללא סיבה למה.
יונתן, שלום רב, הפורום אינו מיועד לייעוץ פרטני. תנאי השימוש של אמזון כוללים מנגנון של יישוב סכסוכים – בוררות מקוונת, וכנראה שזו הדרך היעילה ביותר מבחינתך.
שאלות נפוצות:
יואב שיינגורטן
יואב שיינגורטן