תביעת חברה שיושבת בחו"ל (ללא נציגות בארץ)
בס"ד שלום וברכה רציתי לשתף במקרה שהיה לי ולקבל את חוות דעתך, הזמנתי רכב "אוטומט" (דרך חברה בין לאומית שמתווכת בין חברות השכרה) בשדה התעופה ונציה (ההזמנה בוצעה מהארץ דרך האינטרנט, ואימות ההזמנה ובירור פרטים דרך נציג בשפה העברית, ממספר ישראלי,) כשהגענו לשדה התברר שבהזמנה כתוב רכב "ידני" (חברת ההשכרה מקבלת אישור באנגלית) מיד התקשרנו לחברה אחרי 50 דקות המתנה ענה לנו נציג, לקח לנציג כ15 דקות לברר מה קרה, ותשובתו היתה שהצדק איתנו, והם התבלבלו בין ההזמנה בעברית לאנגלית,ובעברית רשום אוטומט, אבל באנגלית רשום ידני,הפתרון שהוא הציע לי זה להמתין שעתיים וחצי ולקבל רכב מחברה אחרת (פשע כשלעצמו, זה טעות שלכם, אתם צריכים לתת לי רכב עכשיו, ואם אין לכם רכב בקטגוריה המוזמנת, תביאו לי רכב יותר יקר, ותספגו את העלויות עליכם) ולא עזר שום דבר(גם שאמרתי שיש אישה בהריון עייפה,וזה פשע להתנהג כך כלפינו) , הדבר היחיד שהנציג הסכים לבא לקראתי, שאנחנו יכולים לבטל את הזמנה בחינם (ביג דיל!!). אחרי המתנה של שעתיים וחצי ניגשנו לדלפק השני ואז התברר לנו שהאשראי חסום בגלל חברת ההשכרה הראשונה, ונראה את הכסף רק אחרי שלשה ימי עסקים, למזלנו היה לי כרטיס אשראי נוסף, כשהלכנו להוציא את הרכב התברר לתדהמתינו שהסיפור חזר על עצמו, ושוב פעם קיבלנו גיר רגיל!!!!, שוב פעם טלפון לחברה עם חצי שעה המתנה, וחצי שעה שהנציג בודק מה לעשות (לא יכלנו לדבר עם הנציג האנגלי, כי באישור ההזמנה באנגלית כתוב גיר רגיל, והוא לא מבין מה הבעיה), והפתרון היחיד שהם הציעו שנבטל את ההזמנה ונחפש רכב "מאותה קטגוריה" בדלפק אחר, ואם יהיה הפרש בעלויות הם ישלימו אותו, (חוצפה שאין כדוגמתה, הזמנו דרכם כי רצינו מישהו דובר עברית שיעשה לנו את העבודה, ואם אין רכב מאותה קטגוריה אז מה נעשה? להזמין רכב ברגע האחרון זה הרבה כסף, ובמיוחד אוטומט עם מקום לארבעה אנשים כולל מזוודות), עברנו דלפק דלפק ולא מצאנו רכב, (ביקשנו מהחברה שכשנתקשר אליהם שיהיו מיד זמינים, כי זה ממש לא הוגן שנחכה שעה על הקו, התשובה היית שאין להם אפשרות כזאת), בסופו של דבר מצאנו רכב מתאים, אבל אז התברר שגם הכרטיס השני נחסם, (תגובת החברה היתה, שאין להם מה לעשות) בלית ברירה הבאתי כרטיס אשראי של אשתי ומשום מה זה עבר (אולי בגלל שלי קוראים נתנאל ולאשתי נתנלי, אז הפקידה לא שמה לב) לסיכום 1. שרפנו מיום הטיול 6 שעות (במקום בשעה 10 יצאנו באזור ארבע) עוגמת נפש ועצבים שאין כדוגמתם (הגענו למלון צנחנו שדודים על המיטה) מלבד זה שכבר החשיך היום, והדבר השפיע גם על היום הבא 2. אשתי בהריון נאלצה לחכות במשך שעות בחוץ ברוח ובקור, 3. קיבלנו יחס מחפיר ומזעזע מהחברה (דרך אגב בסוף אמרו לנו שיפצו אותנו ב50 שקלים) 4. כרטיסי האשראי שלנו היו חסומים במשך כל הטיול 5. חייבו אותנו על ההשכרה של הרכב שלא לקחנו והם מתייחסים לזה כמו ביטול עיסקה שנראה את הכסף רק עוד 30 יום אני לא מתכונן לשתוק על זה מגיע לי פיצוי הוגן, ואני מתכוון ללכת איתם עד הסוף (אני יודע שהחברה לא רשומה בארץ, אבל כבר יש תקדימי דין בעניין הזה ואפשר לחייב אותם) אולי קשה לאכוף את פסק הדין בחו"ל, אבל אני יפרסם את זה בכל מקום למען ידע הציבור (כמובן באישור עו"ד), ואני מאמין שיהיה להם עניין גדול לא להגיע למצב הזה, כי חברות מתחרות ישמחו מאד לפרסם את זה בכל מקום לפני שאני פותח בהליך משפטי, בכוונתי לשלוח אליהם מכתב בדרישה לפיצוי, ואולי בדרגים הגבוהים שם יעדיפו לחסוך את הבלאגן, אשמח לקבל את חוות דעתך, מה גובה הפיצוי המגיע לי (והתהליך המומלץ)
שלום, מצטער אך המקרה הזה אינו מתאים להתייחסות בפורום זה. בהצלחה
שאלות נפוצות:
כרמלו מטקה
אליה אוחנה