סעיף לא ברור בשטר מטען
מה עושים במקרה של מחלוקת בשטר מטען? תודה
איציק שלום, לשטר המטען שלושה תפקידים מסחריים-משפטיים: הוא מהווה קבלה מטעם המוביל על קבלת המטען לידיו, ראיה לחוזה ההובלה, ומסמך קנייני המאפשר לדרוש את מסירת המטען בסיום המסע. תנאי שטר המטען מופיעים בדרך כלל בחלקו האחורי ומבוססים על הוראות דין מקובלות- אמנת האג-וויסבי אשר אומצה למשל לדין הישראלי כתוספת לפקודת הובלת טובין בים. אמנה זו הנה הסכמות פרי מו"מ בין מובילים ימיים למשתמשים אשר נתכנסו יחד והגיעו לכלל הסכמה על נוסח מחייב. מפנייתך לא ברור מה טיבה של המחלוקת. מחלוקת נפוצה ומקובלת נוגעת לסעיף הגבלת אחריות המוביל, אשר מוגבלת על פי משקל או מספר האריזות של הטובין שניזוקו. ככל שתעביר יותר פרטים על טיבה והיקפה של המחלוקת ניתן יהא להתייחס. כטיבן של מחלוקות הללו מוכרעות בהכרעה שיפוטית אלא אם כן הצדדים השכילו להגיע להבנה או פשרה קודם להתדיינות. בברכה, יואב הריס, עו"ד