תנאי מכר במשלוח להונג קונג
שלום רב, יש לנו לקוח שאנו שולחים לו סחורה מישראל להונג קונג. בהזמנתו הכניס תנאי מכר של FOB HK, כאשר המשמעות היא FCA HK. מי אמור לספוג את עלות ההובלה האוירית מישראל להונג קונג? הרי אם אנחנו אמורים לספוג היה צריך להיות FOB ISAREL או לחילופין FCA ISRAEL, לא? אם כן, מה המשמעות של המונח לעיל? אשמח להבהרה מכיוון שהלקוח מתעקש שאנחנו צריכים לספוג את זה. תודה מראש
מירי שלום, תנאי מכר FOB משמעותם היא כי המוכר מוסר את הטובין המיועדים אל מעבר לדופן האנייה בנמל המוצא המיועד ששמו נקוב ליד המונח FOB, כאשר המטען עצמו עבר תהליכי מכס והנו מתאים ומוכן לייצוא. תנאי זה משמש לעסקה בה הטובין מיועדים להובלה ימית. תנאי FCA משמעותם היא שהמוכר מוסר את הטובין כאשר הם עברו תהליכי מכס ומתאימים לייצוא, לידי המוביל אותו ממנה הרוכש, כאשר המוביל יכול להיות יבשתי, אווירי או ימי. עלויות ההובלה החלות על המוכר הנן כל אותן עלויות עד להבאת המטען לידי המוביל בו נוקב הרוכש או לידי נציגו. במקרה המתואר נראה כי חל עירוב בין המונחים. השימוש במונח FOB היה צריך לכלול את נמל המוצא- חיפה או אשדוד לפי העניין. השימוש במונח FCA היה צריך לכלול את שם המוביל ואת מיקום המסירה לידיו. על פניו FCA HK הנו ניגוד מסוים שכן המסירה על פי FCA היא לידי המוביל לתחילת ביצוע ההובלה ולא ליעד הנמצא בסיום ההובלה. מכאן שיש לבחון נתונים ומסמכים נוספים הקשורים בעסקה המלמדים על כוונת הצדדים: האם שהמוכר יישא בעלות המשלוח או הרוכש. בברכה, יואב
שלום רב לא ברור האם אתם יבואנים או יצואנים אם אתם יצואנים למכור בתנאי FOB HKG נראה לא ברור ואמור אולי להיות CIF HKG אם אתם יבואנים FOB HKG אכן נראה ברור רק חשוב לציין או לדעת ים או אוויר אשמח להסביר בטלפון 0534317070 אבי