משפטי– זאפ

מנהלי הפורום

עו"ד יואב הריס

עו"ד יואב הריס

בוגר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה בהצטיינות בשנת 1999. הוסמך כעו"ד ממאי 2000, ומזה 18 שנים עוסק במשפט ימי, סחר בינלאומי וליטיגציה מסחרית. מדורג בדירוגים המובילים- Legal 500, Chambers & Partners, BDI, DUNS 100.

קביעת פגישה
0779977527
חזרה לפורום

עיכוב ביעד המוצא ע"י חברת השילוח

יעק
יעקב

שלום רציתי לדעת האם יש מה לעשות במצב שבו יש לי חוזה שכתוב שזמן השילוח הוא בין 8-10 שבועות,לאחר 8 שבועות חברת השילוח כתבה לי שהיא שכחה לשים את המטען על האוניה המקורית ועכשיו היא תשלח רק לאחר 16 שבועות .

RE:
עו"ד הריס יואב
עו"ד הריס יואב

יעקב שלום, על פי רוב חברת שילוח פועלת באחד משני הכובעים: איחוד (קונסודילציה) של מספר מטענים ממספר לקוחות, המכלתם ושליחתם. על פי רוב, במצב שכזה המשלח מתחייב בשטר מטען- הוא הראייה לכאורה לחוזה ההובלה, מול כל אחד מבעלי המטענים עבורו הוא משמש כמוביל. הכובע השני הנו כמתאם ומקשר בין גורמים בשרשרת ההובלה ובמצב שכזה שטר המטען מונפק בין שולח המטען לבין המוביל הימי ושני אלו הנם הצדדים לחוזה ההובלה. בכל מקרה, על פי רוב ההובלה עצמה מבוצעת על ידי המוביל הימי. כמובן שמבלי לבחון את החוזה האמור, הצדדים לו וההתחייבויות לפיו, ומי הגורם ששכח להעמיס את המטען על האנייה , לא ניתן להתייחס לגבי השאלה מה ניתן או לא ניתן לעשות. הנושא הנו תלוי מסמכים, נסיבות ונתונים. אם לכאורה חברת השילוח עצמה טוענת כפי פנייתך כי היא לא ביצעה את המוטל עליה הרי שלכאורה היא הקימה על עצמה אחריות. יחד עם זאת יש לזכור כי על פי רוב חבות מוביל הנה לאירועים של נזק במטען וגם היא מצומצמת על פי כללי האג- וויסבי שאומצו לדין הישראלי כתוספת לפקודת הובלת טובין בים. גם היקף החבות והאחריות הנו לבחינת נתונים ומסמכים המלמדים מה היקף החבות והאחריות אותו נוטל צד לחוזה על עצמו.