לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
תומר

שכן בעיית גורם נזק לגג

שלום,בבעלותי דירה בקומה האחרונה בבנין, השכן ממול בנה תוספת ובכך הפך את הגג שלי (ושל החלק שלי בבניין) למרפסת/ מחסן.הציוד שהוא הניח מונעים ממי הגשם להתנקז ובכך הורסים את האיטום וחודרים מים לדירתי. תיקון דבר זה מסתכם באלפי שקלים.הבעיה המרכזית היא שהשכן אלים מאוד ואינו מוכן לפנות את הציוד בשום אופן.האם יש חוק המונע ממנו לאחסן ציוד על הגג? אם כן מהו? זהו בניין מאוד ישן ללא ועד בית או משהו בסגנון.. מה עליי לעשות? תודה, תומר

item.Author מנהל הפורום עו"ד נועם ברם

חסרים לי נתונים בכדי לענות על השאלה: 1. למי צמוד הגג. 2. האם התוספת נבנתה בהיתר. 3. האם הוא מאפשר שימוש לכל יתר הדיירים בבניין.

תומר

התוספת היא בהיתר. התוספת על הגג שלו כך שהגג שלי הפך לסוג של "מרפסת/מחסן" עבורו. הוא מאפשר שימוש לשאר הדיירים. השאלה העיקרית היא האם מותר לו להשתמש בגג כמרפסת או מחסן ובכך לגרוס הרס לזיפות של הגג וגורם לחדירת מים.

עו"ד נאוה מורי

בס"ד תומר, שלום משאלתך לא ברור אם הבית רשום כבית משותף אם לאו, וכן לא ברור האם הגג מוצמד לדירתך או שמדובר בגג משותף המצוי מעל דירתך. . ככל שהבית רשום כבית משותף וקיים תקנון, יש לבדוק את הוראות התקנון, ובכל מקרה החוק המסדיר את התנהלות הדיירים בבית משותף הינו חוק המקרקעין (פרק של בתים משותפים). סכסוכים בין דיירים בעניין הבית המשותף יכולים להתברר אצל המפקחת על המקרקעין.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דמי מפתח - דיירות מוגנת