טעות באריחים ובריצוף בדירה חדשה
קנינו דירה מקבלן, וכאשר הגענו לשלב בחירת ריצוף ואריחים, הקבלן הפנה אותנו לחנות זו. המוכר נתן לנו כל מיני אופציות לבחירת ריצוף לדירה ואריחים לשירותים, ואנו בחרנו באופציה מסויימת. כאשר הגענו לדירה, נוכחנו לראות שהריצוף והאריחים שונים מכפי שהוצגו לנו. הקבלן אומר שהמספר הסריאלי שמותבע על הקרטונים שהובאו לדירה זהה להזמנה ולכן אין בידו להוכיח או לעשות דבר. התייעצנו עם אדריכלים ומעצבי פנים, השוונו את האריחים והריצוף שקיבלנו למה שהראו לנו בחנות בפועל, ואכן, לא טעינו! , מה שקיבלנו שונה ממה שהזמנו. החנות טוענת שכתוב בטופס ההזמנה שייתכנו סטיות של 15%, ואדריכלים ומעצבי פנים אומרים שזה נכון. אבל מדובר על סטייה באותו גוון. ולא על הוספת פיגמנטים שכלל לא היו באריח שנבחר/ ללא טקסטורה שהייתה ואינה. היות ומה שקיבלנו מביא למראה שונה לחלוטין ממה שרצינו בדירה, דורשים את זכויותינו , אך החנות מתעקשת לומר שמה שהובא לנו הוא אותו דבר מסדרת ייצור שונה.
ענבר, שלום רב, שאלתך אינה בתחום הפורום, אלא בנושא של חוזים, אבל אענה עליה בכל זאת: אתם זכאים לקבל את מה שהזמנתם. אם החנות ספקה מוצר שאינו תואם את מה שהזמנתם זכותכם לעמוד על כך שתקבלו מוצר המתאים להזמנתכם. כמובן שאיני יכול להביע דעה אם האריחים שקבלתם מתאימים להזמנתכם – לשם כך צריך, לכל הפחות, לראות את האריחים שהזמנתם ולהשוות עם האריחים שקיבלתם.