קבלן שמתנער מתיקון ליקוי אסתטי ומסכים לתקן ליקויים רק בסוף שנת הבדק
בימים אלו אני נתקלת הבבעיות מול הקבלן אחים דוניץ שמתנער מתיקון ליקוי אסתטי בדירה ומסרב לתת מועד לתיקון ליקויים של יישור שקעי חשמל עקומים והשלמות רובה וסיליקון (יש מקומות בדירה שבהם יש חורים בין הפאנלים למרצפות וצריך להשלים שם רובה. בנוסף, הקבלן דוניץ לא שם מעולם סיליקון שקוף מתחת למשקופים של הדלתות (למרות שהיה אמור לשים) וצריך לשים מכיוון שכאשר שוטפים את הרצפה יכנסו לשם מים וזה עשוי לעשות נזק). לאחר שפניתי לאחראית על הדיירים בבקשה לתיקון הליקויים בדירה התשובה שקיבלתי הייתה שיעשו זאת רק בסוף שנת הבדק. אני קיבלתי מפתח לדירה בסוף ספטמבר ולא נראה לי הגיוני לחכות שנה להשלמות רובה וסיליקון. נאמר לי להתקשר בספטמבר 2018 לתאם מועד. למיטב ידיעתי עפ"י החוק יש לתקן ליקויים ופגמים בזמן סביר וכעבור שנה לא נשמע לי זמן סביר. מה דעתך? האם הגיוני ותקין? לגבי סירוב הקבלן לתקן את הליקוי האסתטי - הליקוי הינו רווח גדול שקיים סביב המכסה ניקוז במקלחון (מצ"ב תמונה). הרווח לא היה קיים בדירה כשנכנסתי אליה (ולכן לא יכולתי לציין אותו בבדק בית) אלא נוצר כתוצאה מתיקון שביצעו אצלי לפני מספר שבועות ובו היה צורך להזיז את מיקום המכסה מכיוון שהמכסה הקיים לא ישב טוב וזז במקומו מכיוון שלא פגש את הצינור ולא ישב בדיוק מעל הצינור כפי שאמור לשבת. על מנת לפתור את הבעיה דוניץ החליפו את סוג המכסה למכסה עמוק יותר שיפגוש את הצינור וניסרו מעט את המרצפות כדי שהמכסה יוכל לשבת בדיוק מעל הצינור. ניסור המרצפות והזזת מיקום המכסה יצר בעיה של רווחים מסביב למכסה של פתח הניקוז במקלחון ויש שם עכשיו פסים רחבים של רובה. מדובר בליקוי שהינו גם ליקוי אסתטי (ולפי החוק על הקבלן לתקן גם ליקויים אסתטיים) וגם מדובר בבעיה פונקציונלית מכיוון שבכל פעם שאצטרך להוציא את המכסה (במקרה של סתימה, ניקוי קופסה וכו') הרובה תתפורר ואני לא אשת מקצוע שאמורה לדעת לשים רובה בעצמי. הצעתי להחליף את שתי המרצפות על מנת שלא יהיה שם רווח גדול שמכוסה ברובה או לבצע פיתרון נוסף ואולי יותר פשוט שהם יכולים לבצע (במקום להחליף את האריחים סביב המכסה): להחליף את המכסה במקלחון למכסה אחר בעל שוליים רחבים יותר שיכסה את השוליים הרחבים שמילאתו ברובה סביב המכסה הקיים. כרגע המקלחון ופתח הניקוז נראה רע מאד ומדובר בעבודה לא איכותית שנראית מרושלת ולא מקצועית ואני מאד לא מרוצה מהאיכות והגימור של העבודה שביצעו בדירה שלי. דוניץ טוענים שאין בעיה פונקציונלית אך מבחינתי יש בעיה אתסטית. כמובן שרק דוניץ צריכים ויכולים לרכוש את המכסה ולבצע את התיקון על מנת שלא ינסו בעתיד להתנער מאחריות אם תתגלה רטיבות באזור המקלחון. רק דוניץ יכולים לבצע תיקונים בדירה במסגרת האחריות ושנת הבדק אך הם ענו לי בכתב שהם מסרבים לתקן את הליקוי. במידה שדוניץ לא רוצים/יכולים לתקן את הליקוי האם לא מגיע לי פיצוי?
ענת, שלום רב, הפורום אינו מיועד לייעוץ פרטני אלא למתן מידע כללי. במסגרת זו, הרי שאם יש צורך דחוף בתיקון על הקבלן לבצעו ולא לחכות לתום שנת הבדק. השאלה אם תיקון מסוים הוא דחוף או לא תלויה בנסיבות הספציפיות. במקרה של ליקוי שתיקונו גרם לנזק, הרי שאם הקבלן אחראי לליקוי המקורי הוא אחראי גם לתיקון הנזקים שנגרמו מהתיקון. כמובן שלפני שאת פועלת, יש לבדוק את החוזה עם הקבלן ובמיוחד את ההוראות המתייחסות לתיקוני ליקויים.