התנהלות מול קבלן שמבצע תיקונים בצורה לא מקצועית
שלום מדובר בדירה חדשה בת 3 חודשים מקבלן שסובלת מרטיבות בחדר השינה. הקבלן מגיע כל פעם ומורח סיליקון פעם בחיפוי החיצוני ופעם במרפסת שמש ונראה כי הוא מגשש באפלה. כרגע הפנלים מראים רטיבות והפרקט התנפח. ושוב הקבלן אומר בוא נחכה שזה יתייבש או נחכה לגשם הבא. התייעצתי עם מהנדסים שטוענים שבשלב זה כאשר רואים כבר רטיבות חייבים להרים את הפרקט והריצוף ולבדוק את השומשום מתחת לריצוף ולהחליף במידת הצורך. העניין הוא שהקבלן מתנהל בקמצנות ולא מוכן להשקיע כסף כדי לפתור את הבעיה בהקדם. כיום יש טכנולוגיות כגון מצלמה טרמית שיכולות ללא גרימת הרס למצוא את מקור הבעיה. שאלותיי הן: 1. כמה פעמים הקבלן יכול למרוח אותי עם "כאילו" תיקונים וחוסר מקצועיות? 2.במידה וצריך להחליף את הפרקט כי ניזוק האם הקבלן אמור לשאת בהוצאות? כולל פירוק והרכבה? 3. במידה ויש ארון קיר שצריך להזיז האם הקבלן צריך לשאת בהוצאות ההזזה? 4.כמה מיילים אני צריך לשלוח לפני שאני מבצע את התיקון בעצמי כמו שצריך ואוכל להיות מגובה משפטית? 5. האם אני יכול להזמין בדיקה עם מצלמה מקצועית ולאחר הוכחה כי קיימת נזילה לדרוש את ההחזר מהקבלן? תודה מראש.
שלום רב, אי אפשר לענות לשאלותיך במסגרת זו, ועל מנת לקבל תשובה עליך לערוך התייעצות במסגרתה עורך הדין יראה את כל המסמכים ויקבל את כל העובדות. על כל פנים, העקרון הוא שעליך לאפשר לקבלן לתקן את הליקויים ורק אם מתברר כי הוא אינו רוצה או לא יכול לתקן יש לך זכות לתיקון עצמי. על פני הדברים נראה שבמסגרת הזמן הקצרה עד כה תתקשה להוכיח כי הקבלן אינו יכול לתקן את הליקויים.
בדיקה נא להתעלם