משפטי– זאפ
משפטיגירושין ודיני משפחהדיני משפחהעוה"ד עמוס צדיקה ואברהם צור: חוד החנית בדיני משפחה וחברות משפחתיות

עוה"ד עמוס צדיקה ואברהם צור: חוד החנית בדיני משפחה וחברות משפחתיות

בעולם המשפט המודרני שילוב של מומחיות בתחומים שונים הופך להכרחי יותר ויותר. עוה"ד עמוס צדיקה, רונלד צור ואברהם צור מייצגים את הדור החדש של עורכי דין בדיני משפחה – אנשי מקצוע המשלבים ידע מעמיק בתחום עם הבנה מקיפה של עולם העסקים והכלכלה. ראיון מיוחד

21.08.24
תאריך עדכון: 21.08.24
5 דק'
עוה"ד עמוס צדיקה ואברהם צור: חוד החנית בדיני משפחה וחברות משפחתיות

עו"ד עמוס צדיקה, מייסד המשרד ושותף בכיר, מביא עימו ניסיון של 28 שנים בתחום. "סיימתי את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות. במהלך השנים צברתי ניסיון עצום בליטיגציה בתחומי דיני משפחה וירושה והובלתי תיקים פורצי דרך בתחום. היום, בנוסף לעבודתי במשרד, אני גם מרצה בלשכת עורכי הדין בנושאים מורכבים כמו חלוקת רכוש בין בני זוג, חלוקת חיסכון פנסיוני ודיני ירושה".

לצידו של עו"ד צדיקה עובדים עוה"ד רונלד צור ואברהם צור. עו"ד אברהם צור מביא לשולחן פרספקטיבה ייחודית: "הרקע שלי מגוון במיוחד", הוא מספר. "לפני שהתמקדתי בדיני משפחה, עבדתי במחלקות של חברות הייטק של משרדים מובילים בישראל ובעולם, כמו גודלפרב גרוס זליגמן והרצוג פוקס נאמן בישראל ובמשרד Dentons בלונדון, שנחשב לאחד הגדולים בעולם. שם עברו תחת ידי עסקאות במאות מיליוני יורו. עד היום, לצד עיסוקי בדיני משפחה, אני יועץ משפטי לחברות במהלך העסקים היומי שלהן".

עו"ד רונלד צור מביא עימו ניסיון של למעלה מעשור בדיני משפחה וירושה, הכולל ייצוג ידוענים בפרופיל גבוה בתיקי גירושין מורכבים ותקדימיים.

שילוב כוחות ייחודי

השילוב בין הניסיון העשיר של עו"ד צדיקה בדיני המשפחה והירושה והרקע העסקי המקיף של עו"ד צור יוצר סינרגיה ייחודית. "היתרון שלנו הוא היכולת לראות את התמונה הגדולה", מסביר צור. "כשמדובר בגירושין של זוג עם נכסים עסקיים מורכבים, אנחנו יכולים לנתח את המצב הן מההיבט המשפחתי והן מההיבט העסקי הכולל, ובין היתר הערכת שווי חברות, עסקים, נכסים שונים ומגוונים ועוד".

עמוס צדיקה

עו"ד עמוס צדיקה. צילום: נתי חדד

עו"ד צדיקה מוסיף: "לאורך השנים טיפלנו במאות תיקים, ועשרות פסקי דין תקדימיים שלנו פורסמו. פיתחנו מומחיות מיוחדת בחלוקת רכוש מורכבת, כולל חלוקת חברות משפחתיות, עסקים משפחתיים, חברות הזנק, ואפילו חלוקת רכוש אופציות של עובדי הייטק, חלוקה ואיזון פנסיות ועוד".

מקרים מורכבים ופתרונות יצירתיים

המשרד מתגאה ביכולתו לטפל במקרים שנחשבים למורכבים במיוחד. צדיקה משתף בסיפור מרתק: "ייצגנו אישה שבעלה ניסה למנוע ממנה לקבל חלק בשווי המפעל המשפחתי. הבעל טען שאביו הקים את המפעל ונתן לו את מחצית המניות במתנה, ולכן אין לאשתו זכויות בהן. ניהלנו הליך ארוך ומורכב בבית הדין הרבני ובין יתר הטענות שטענו לעניין החברה, הצלחנו להוכיח שגם אם האב נתן את המניות במתנה, ערכן בעת הנישואין היה נמוך מאוד וכי ההשבחה המשמעותית נעשתה במהלך חיי הנישואין. בסופו של דבר, בית הדין קיבל את עמדתנו וקבע שהאישה זכאית למחצית מהזכויות של בעלה במפעל".

רונלד צור

עו"ד רונלד צור. צילום: נתי חדד

עו"ד צור מוסיף: "במקרה הזה השתמשנו בידע המשפטי הנרחב שלנו בדיני חברות. הבנו איך לנתח את ערך המניות ואת ההשבחה שלהן לאורך זמן. זו בדיוק הנקודה שבה השילוב של הידע שלנו בדיני משפחה ובדיני חברות ועסקים נותן לנו יתרון משמעותי".

מומחיות בתיקי ירושה מורכבים

המשרד אינו מתמקד רק בענייני גירושין אלא גם בתיקי ירושה מורכבים, לרבות התנגדויות לקיומי צוואה, ניתוח של צוואות הדדיות ועוד.

עו"ד צדיקה מתאר מקרה מעניין: "ייצגנו בן שהחזיק צוואה, כאשר הצד השני טען שהמנוחה לא היתה כשירה מנטלית בעת עריכתה. למרות שהמומחה מטעם בית המשפט תמך בטענה זו, הצלחנו לאחר חקירה נגדית מורכבת ועמוקה, להפריך את חוות דעתו אשר נפסלה על ידי בית המשפט. הבאנו עדי מפתח, כמו עורך הדין שערך את הצוואה ורופא המשפחה של המנוחה. הם סיפקו עדויות מפורטות על מצבה הקוגניטיבי של המנוחה בזמן אמת. בסופו של דבר, בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע שהצוואה תקפה, למרות חוות הדעת הנגדית של המומחה, שכאמור נפסלה".

חדשנות בתחום הפנסיה והזכויות הסוציאליות

אחד התחומים שבהם המשרד מוביל הוא בחלוקת זכויות פנסיוניות. עו"ד צדיקה נחשב כבר סמכא בתחום זה והוא מרצה לא פעם בנושא זה בלשכות עורכי הדין בחיפה והצפון. "יש לנו מספר פסקי דין תקדימיים שפורסמו בנושא, בין היתר במחוזי ובבית המשפט העליון", משתף צדיקה. "למשל, השאלה האם לחשב את חלקו של בן הזוג בפנסיה לפי המשכורת בעת הגירושין או בעת הפרישה? הצלחנו לקבע בפסיקה שהחישוב צריך להיות לפי המשכורת בעת הפרישה, מה שיכול להביא להבדל של עשרות אחוזים בתוספת בסכום הסופי".

ראייה כוללת ותכנון מס

"אחד היתרונות הגדולים שלנו", מסכם עו"ד צור, "הוא היכולת לראות את התמונה הכוללת. כשמדובר בחלוקת רכוש הכוללת חברות ונדל"ן, אנחנו בונים אסטרטגיה מודל חשיבה שממזערת את חבות המס המשפחתית או האישית ושומרת על האינטרסים של הלקוחות לטווח ארוך".

אברהם צור

עו"ד אברהם צור. צילום: נתי חדד

"לפעמים", מוסיף עו"ד צדיקה, "בחלוקת רכוש לא נכונה, אפשר לשלם סכומי עתק מיותרים בצורת מיסים שונים למדינת ישראל, בהם מס שבח, רכישה, מס רווחי הון ועוד. אנחנו מתכננים את החלוקה כך שתהיה אופטימלית מבחינת מיסוי, במיוחד כשמדובר בנכסי נדל"ן או בחברות משפחתיות".

עוה"ד צדיקה וצור מייצגים את חוד החנית של עולם דיני המשפחה המודרני, הכולל זכויות ורכוש עסקיים, פנסיות מורכבות ונכסי נדל"ן כאלה ואחרים. השילוב של מומחיות משפטית, הבנה עסקית וראייה כלכלית מעמיקה מאפשר להם לספק פתרונות יצירתיים ואפקטיביים ללקוחותיהם, גם במקרים המורכבים ביותר.

"בסופו של יום", הם מסכמים, "המטרה שלנו היא לא רק לנצח בבית המשפט אלא לוודא שהלקוחות שלנו יוצאים מההליך במצב הטוב ביותר האפשרי, הן מבחינה משפטית והן מבחינה כלכלית".

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

עמוס צדיקה משרד עו"ד

עמוס צדיקה משרד עו"ד

משרד עו"ד עמוס צדיקה – מובילים בדיני משפחה וירושה, מתמחים בדיני חברות משפחתיות

דיני משפחה וגירושין, הסכמי חלוקת עזבון, הסכמי ממון, ירושות וצוואות, חלוקת רכוש

האם מאמר זה עזר לך?

צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
עמוס צדיקה משרד עו"ד

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה