ההרשאות שיש לקרן פנסיה בבואה לדחות תביעה
1) כאשר קרן פנסיה דוחה תביעה לנכות על הסף בטענה להתיישנות, האם יש לקרן את הסמכות לקבוע את פרק הזמן אשר עומד לרשות העמית לערער על הדחייה על הסף? או שהיא מחוייבת לפרק זמן מינימלי הקבוע בחוק או בנוהל וכולי...? 2) האם קרן הפנסיה רשאית ובסמכותה לקבוע כי פרק הזמן שעומד לרשות העמית ייספר מיום משלוח ההודעה בדבר הדחייה על הסף? או שהיא מחוייבת על פי חוק או נוהל מסוים, לקבוע כי פרק הזמן ייספר מהיום בו העמית קיבל את ההודעה בדבר הדחייה? תודה רבה על העזרה
הקרן לא קובעת איך לערער, תוך כמה זמן, ובפני מי לערער. כל מה שמותר לקרן לעשות הוא לכתוב לכם איך, מתי ובפני מי לערער. בעצם, לא רק מותר לה אלא היא חייבת לעשות את זה. אני מקווה שהסברתי כהלכה את ההבדל בין "לקבוע" לבין "ליידע".
מה הוא הזמן שצריך (לפי הדין , כללים וכולי...) לעמוד לרשות העמית על מנת לערער בארכעה שיפוטית על החלטת התיישנות של הקרן ? אצטט ממה שהקרן מפרסמת בעניין זה: זכות השגה על החלטה: בהתאם להוראות תקנוני קרנות הפנסיה וההסדר התחיקתי עומדות בפני העמית האפשרויות הבאות: ערעור לנציבות לבירור מחלוקות של החברה. יש לשלוח לכתובת הנציבות ............ תוך 6 חודשים מיום משלוח ההחלטה הרלוונטית ולצרף מסמכים מתאימים. על החלטת הנציבות, ניתן לערער לערכאה שיפוטית מוסמכת בתוך 45 ימים מיום משלוח ההחלטה. ואציין שבמקרה הספציפי שאני שואל לגביו , הקרן הודיעה על התיישנות ובהודעתה זו היא פירטה כי זכות ההשגה על החלטתה מאפשרת האפשרויות הבאות "באותה נשימה" . קרי מבלי לאפשר תלונה לנציבות הציבור משך 6 חודשים בטרם ערעור על החלטת הנציבות בפני ארכעה שיפוטית . להלן האפשרויות שהקרן מאפשרת: 1 פניה לנציבות תלונות הציבור 2פניה למפקח על הביטוח 3הגשת ערעור לארכעה שיפוטית תוך 45 יום מיום משלוח ההודעה לדעתי הקרן עושה פה עוול מאחר והיא אינה מאפשרת את 6 החודשים שאמורים לעמוד לזכות העמית בבירור מול נציבות תלונות הציבור של הקרן, ולפני שהוא פונה לאכרעות? כך שמלכתחילה יש בידיו רק 45 יום לערער? האם אני צודק שנעשה פה עוול? תודה על העזרה