שכחתי לעדכן את המעסיק בקרן פנסיה קיימת
קיימת לי קרן פנסיה ממקום עבודה קודם. באוקטובר 2017 התחלתי לעבוד במקום אחר ושכחתי לציין שיש לי קרן פנסיה. לאחר 6 חודשי עבודה פתחו לי קרן פנסיה מטעמם, וכך נזכרתי בקרן הישנה. דיברתי עם החברה וביקשתי לאחד את הקופות, וכן שתופרש לי הפנסיה לקרן הישנה. הוריי טוענים שעלי לקבל תשלום רטרואקטיבי מאוקטובר ולמעשה בתלושי השכר התחילו להפריש לי לפנסיה רק במאי 2018. אני מבולבלת ולא מבינה מה זכויותיי. אשמח לעזרתך.
על פי צו ההרחבה לפנסיה מקיפה, התנאי לביטוח מחודש העבודה הראשון במקום עבודה חדש הוא קיומה של תכנית פנסיונית פעילה העת תחילת העבודה. לכן אם קיים רצף בין הביטוח הפנסיוני הקודם שלך למקום העבודה החדש היית זכאית לתחילת הפקדות החל מהחודש הראשון לתחילת העבודה. השאלה היא על מי האחריות להקפיד על בירור / גילוי פרט זה. האם על העובד חובת גילוי בתחילת ההעסקה על קיומה של תכנית פנסיונית קיימת שאז המעסיק מחויב בביטוח פנסיוני מהיום הראשון, וככל שהמעסיק לא עשה כן, אזי הוא פטור מחובה זו? או האם חובה על המעסיק לברר באופן אקטיבי מול העובד באם קיימת לו תכנית פנסיונית קיימת בתחילת העסקתו? נראה שהתשובה על כך היא כי החובה נופלת על כתפי המעסיק. וככל שלא יוכיח כי פעל על מנת לברר זאת בתחילת העסקת העובד, תיפול האחריות על המעסיק ובכלל חובת ביצוע תשלומים רטרואקטיבית לתחילת העסקתו. יחד עם זאת מומלץ לקבל ייעוץ משפטני פרטני על פי נסיבות המקורה. בהצלחה
שאלות נפוצות:
תומר סיון