אחריות על מזגן
שלום וברכה, אני מצרפת מקרה שהעליתי בפורום צרכנות, אשמח לשמוע גם האם יש פה עילה לתביעה? בתחילת החורף רכשנו מזגן של חברת LG, עם אחריות מלאה לשנה. התקנת המזגן נעשתה ע"י מתקין מורשה של החברה. כעבור חודש מהקנייה המזגן התקלקל בעיצומה של שבת. כמובן שביום ראשון שאח"כ התקשרנו לחברה המספקת את האחריות והשירות והזמנו טכנאי. באותו יום נאמר לנו שהטכנאי יגיע ביום רביעי (האם יש חוק בנוגע לזמן ההגעה של טכנאי?), הבעיה היתה שבאותו שבוע היה מזג אוויר סוער במיוחד ואנו גרים באזור הררי. באותו יום רביעי היה צפוי לרדת גשם. כמו כן ביקשנו לדבר עם הטכנאי ישירות על מנת לבחון מולו האם יש אופציות נוספות ומה התקלה. לאחר מספר שיחות אל השירות (שנענו ביחס בלתי הולם) ושיחות עם המנהלת הצלחנו להקדים את הטכנאי ליום שני. ביום שני בבוקר הטכנאי התקשר ואמר שאינו רוצה להגיע אלינו בגשם בגלל הסכנה בכביש. לאחר הפצרות רבות הוא הסכים לבוא אך שאל מה מהות התקלה והתברר שאין ברשותו את החלק הנחוץ לתיקון. הביקור שוב נדחה במספר ימים כאשר קר מאוד וצפוי לרדת שלג. לאחר שיחות נוספות רבות אל מוקד השירות קיבלנו את המספר של מחסן החלפים אך לא קיבלנו תשובה האם החלק קיים ומתי יגיע. ביום שלישי בבוקר הגיע הטכנאי עם חלק חלופי ומסתבר שזה לא חלק מתאים... חשוב לציין שהוא הודיע שיגיע עד השעה 13:00, בעלי הפסיד יום עבודה לשם כך ולבסוף הוא הגיע בסביבות השעה 16:00. בסופו של דבר לאחר שיחות רבות הן אל מוקד השירות והן אל המחסן על מנת לברר האם יש סיכוי לקבל את החלק המתאים, ביום רביעי בבוקר התקשר הטכנאי ואמר שהוא מסיים תיקון בירושלים ולאחר מכן יגיע אלינו. זה היה לאחר שהשלג כבר התחיל לרדת באזורינו ואנו הודענו לו שכבר איננו בבית עקב הקור העז וכנראה שעד השבוע שלאחר מכן לא נהיה בו. (הצענו לחזור ביום שישי אך הטכנאי אמר שזה יום חופשי שלו). התיקון התבצע בסוף רק ביום ראשון שלאחר מכן. לאחר שביטלנו את בואו של הטכנאי בגלל השלג הוא אמר לנו שבכל מקרה גם אם היה מגיע בשלג לתקן את המזגן היינו נאלצים לחתום על וויתור על האחריות בגלל שהתיקון נעשה תחת שלג גשם. נקודה נוספת שחשוב לציין היא שאנו גרים בקראוון והמזגן הוא אמצעי החימום היחיד המשמעותי שלנו. אני חושבת שזה ביזיון שחברת תיקונים מנוטרלת בגלל מזג אוויר ואיננה מסוגלת לספק שירות בחורף תחת שלג/גשם. בנוסף כל השיחות עם מוקד השירות היו לא נעימות והרגשנו שלא נעשה שום ניסיון לבוא לקראתנו או להפוך אותנו ללקוחות מרוצים. שאלתי היא האם קיים בסיס חוקי להגשת תביעה בנושא? ואם לא מה אנחנו יכולים לעשות כדי לקבל פיצוי על עגמת הנפש הרבה? תודה רבה!
שלום מרב ותודה על פנייתך. בהתאם לתיקון 24 לחוק הגנת הצרכן, המכונה כ"חוק הטכנאים": "נדרש ביקור טכנאי במענו של צרכן, לשם קיום חיובים לפי סעיף קטן (א) בתקופת אחריות שנקבעה לפי אותו סעיף קטן, או בהתאם לחוזה למתן שירות שבו השירות מותנה בתקינות הטובין הנמצאים אצל הצרכן, או בהתאם לחוזה למתן שירות מסוג שקבע השר, יתאם מי שמחויב לתת שירות לפי הוראות סעיף זה), בסעיף זה - נותן השירות (את המועד ואת שעת הביקור עם הצרכן. (2) זמן ההמתנה לטכנאי כאמור בפסקה (1) לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה, ואולם נותן השירות רשאי להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום האמור, ובלבד שזמן ההמתנה של הצרכן במענו לא יעלה על שעתיים והובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה כאמור אם אין בה כדי להקל עליו". ככל ותואם מועד לביקור טכנאי בהתאם לאמור לעיל, וחלפו שעתיים מעבר לזמן ההמתנה, הנך זכאית לדרוש - פיצוי בסכום של 300 שקלים חדשים; חלפו שלוש שעות מעבר לזמן ההמתנה האמור - פיצוי בסכום של 600 שקלים חדשים;