אספקת מוצר לא הגיעה בזמן שנקבע
שלום קניתי תנור חדש ונקבעה לי הובלה. מתאמת ההובלות טעתה בהקלדת הכתובת ולכן המוביל כלל לא הגיע אלי בזמן שנקבע, אלא לאחר ימים מספר. כשהמוביל בושש להגיע באותו יום ומשהבנתי שנפלה טעות ביקשתי שיגיעו אלי, הם סרבו להגיע בטענה שכבר 1700 אחה"צ. החברה לא מוכנה לפצות אותי על הזמן שבוזבז ומתעלמת ממני לחלוטין גם כשאמרתי להם שברצוני לתבוע אותם ("חוק הטכנאי") שלחתי אימיילים למנכ"ל - התעלמות מוחלטת. א - האם דין הובלת מוצר חדש שנקנה כדין טכנאי שאחר\לא הגיע? ב - אם כן, היכן תובעים? ג - מה עלי להוכיח? ד - האם הסכום המקס הוא 600 ש"ח? עגמת נפש? תודה!
שלום חגי ותודה על פנייתך. תיקון 24 לחוק הגנת הצרכן, המוכר בכינויו כ"חוק הטכנאים" אכן בא לעגן את זכויותיך כצרכן גם במקרה של רכישת מוצר/שרות. הערכאה הנכונה להגשת כתב תביעה בעניינך הינה בית המשפט לתביעות קטנות. עליך לפרט בכתב התביעה את השתלשלות העניינים למן יום רכישת המוצר לרבות המועד שתואם מולך לאספקתו ועד למועד בו הגיע אליך המוביל בפועל. הנך רשאי לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות עד לסכום של 33,200 ש"ח וסכום האגרה שתידרש לשלם בגין הגשת התביעה נגזר מסכום התביעה כך שמומלץ להגיש תביעה בהיקף סביר ובסכום סביר המתקבל על הדעת כי אכן משקף את הנזק שנגרם לך כגון הפסד יום עבודה, טלפונים התרוצצויות עוגמת נפש וכד'.
תודה על תשובתך המפורטת חגי