פיצוץ בצנור
שלום רב הבית שלנו מבוטח על ידי חברת ביטוח מנורה. לאחרונה ארע פיצוץ בצינור של המקלחת. החלה נזילה בתקרת הסלון. הזמנו את חברת הבטוח ששלחה נציג שלהם לבדוק. האיש אמר שככל הנראה זה לא פיצוץ צינור כי אם בעיה אחרת (נזילה מהאינטרפוץ) בקש להשאיר את המצב לאורך שבוע "למעקב". המצב נמשך עוד מספר ימים ואז ביום שישי אחה"צ רגע לפני כניסת השבת, הנזילה גדלה והפכה למטרידה ומדאיגה, ממש מקלחת בסלון. מאחר שחשבנו שביום שישי ושבת אין מענה בחברת הביטוח (טעות שלנו הסתבר מאוחר יותר) וגם זכרנו שככל הנראה זה לא פיצוץ צינור (כך ציין איש חברת הביטוח בביקורו), הזמנו שרברב שהיה פנוי לבוא ולתקן. העבודה לקחה זמן ובסופו של דבר הסתבר שאכן היה פיצוץ גדול בצינור שבתוך קיר המקלחת. השרברב פתח את הקיר והחליף את הצינור ולבקשתנו, עזב הכל פתוח, כדי שחברת הביטוח תראה את הבעיה. ותשלם את חובה. חברת ביטוח טענה שכיוון שהזמנו מישהו אחר אין עליהם חובת טיפול בדבר. אני מבינה שזה מה שכתוב באותיות הקטנות של הפוליסה, אבל יש כן משהו כל כך לא צודק ולא הוגן בהתנהלות הזו שלהם ואני לא מוכנה לוותר. האם יש לי קייס לתבוע אותם ? או דרך אחרת להשיג מהם השתתפות מלאה בתיקון? תודה רבה לכל עצה בנושא נועה
שלום משה, אכן, זו טעות שלכם שלא קראתם לביטוח, ולכן יש טעם בטענה שאילו הם היו מטפלים בזה, זה היה עולה להם פחות. יחד עם זאת, העובדה שהם באו ולא טיפלו, פועלת לטובתכם. אני חושב שכדאי לכם להתעקש בגלל הנקודה שהאיש של הביטוח היה במקום ופשוט לא עשה כלום... תתעקשו על זה שאינסטלטור אחראי לא "משאיר את זה למעקב". זה לא ילד חולה שיחלים וזה לא וירוס שאולי יחלוף. נזילה היא נזילה. אם לא מטפלים בה היא מחמירה, ולכן עצלנותו של האינסטלטור, ולא שום דבר אחר, גרמו לכם לנזק. אם תתעקשו מספיק - הם כנראה ישלמו.