לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נאור סורבי

בעיה עם הזמנה דרך אתר בוקינג.קום

יש לי בעיה עם הזמנה שעדיין לא מומשה דרך אתר בוקינג. הזמנו מלון דרך האתר,לפני כחודש דרך האתר. ההזמנה היא למלון שנמצא ברוסיה בזמן המונדיאל שיערך בחודש יוני/יולי 2018. לאחר ההזמנה מישהו מצוות המלון שלח לי הודעה פרטית שהסכום שהוא ביקש דרך בוקינג זה טעות ואם אני מוכן לשלם יותר ואם לא ביקש שאבטל את ההזמנה, לאחר פניה לאתר בוקינג, הם אמרו שאכן יכול להיות ונפלה כאן טעות אבל אמרו שההזמנה חייבת להתבצע ואין לי מה לדאוג ולהמשיך כרגיל את ההזמנות הבאות שלי (כרטיסים למשחקים,כרטיסי טיסה ושאר המלונות), לזרו אלי ואמרו שהם דיברו עם בעל המלון ושההזמנה תתבצע למרות זאת. יומיים אחרי והפעם קיבלתי אסאמאס שוב פעם מבעל המלון שטען שוב שהמחיר הוא לא המחיר הכון אלה כפול 10 ממה שדרש דרך ההאתר. באותו הערב גם קיבלתי מייל באחד עובדי בוקינג.קום ודרש שאשלם את הסכון שבעל המלון דרש אחרי הנחה שהסכים לעשות (23,000 RUB במקום 25,000 RUB לילה) ואם לא אסכים להגיע איתו להסדר לצערם ההזמנה תתבטל, לאחר שוב שיחה עם בוקינג במשך שעה וחצי שלמות שבהן דיברתי עם נציגה שלא היה לה מושג מה לענות לי וצידדה בבעל המלון ביקשתי שייציגו את המקרה למחלקה מהשפטית שלהם, לאחר המתנה קצרה חזרה אלי אותה נציגה ואמרה שאני צודק במאת האחוזים ושוב "אין לך מה לדאוג ואתה יכול להמשיך כרגיל את התכנונים שלך". "אנחנו נדבר עם בעל המלון והכל יהיה בסדר" ההזמנה שלי כאילו שנעשתה מחדש והכל היה נראה שבסדר גמור. לאחר זמן מה, חשבתי שוב לברר עם בוקינג מה בעל המלון אמר ולא הייתה להם תשובה במשך שבועיים, במהלך השבועיים האלו היו עוד כמה שיחות עם צוות האתר ושם גם הובטח לי שאם בעל המלון לא יכבד את ההזמנה הם ייאלצו לתבוע אותו ולא ממש כדי לו להגיע איתם לזה ואם חס וחלילה דבר כזה יקרה הם ישכנו אותי המקום חלופי שלא יגרע בשום אלמנט מהמקום שבו הזמנתי. כיום אחרי חודש מביצוע ההזמנה בעל המלון דובק בעמדתו ולא מוכן לאשר את ההזמנה שבוצעה,  לאר שיחות עם בוקינג שוב, ביקשתי שישכנו אותי במקום אחר ושלא יגרע באמת מהמקום שביטל לי את ההזמנה, אכן הם הציעו שלושה חלופות (שניים מהן דרך אתר Airbnb) והן ממש לא תואמים את המלון שביטל את ההזמנה הראשונית, מה שגם הזמנה דרך Airbnb לא באה בחשבון כי זה לעמוד מול אנשים פרטיים ויש להם אפשרות בלחיצת כפתור לבטל את השהות יום או יומיים לפני ההגעה שלי ואם דבר כזה יקרה אני יקבל את הכסף ששילמתי בחזרה. בוקינג גם מבקש שהמחיר של המלון שאבחר לא יעלה ממחיר 44,000 RUB לכל תשעת הלילות (אני שילמתי 22,500 RUB), מה שלא אפשרי כי העיר ניז'ני נובוגרד מעוד מבוקשת ו95% מהעיר כבר בתפוסה מלאה לאחר ההגרלה של הבתים של המונדיאל והמחירים בה לא הגיוניים (לאחר בדיקה במלונות דומים למה שהזמנו בהתחלה המחירים מגיעים ל20,000 RUB ללילה השווים ל1,500 ש"ח לילה ומדובר על 9 לילות) הם גם מבקשים שאשלם את ההפרש ושלח להם את הקבלה ואז אחרי דין ודברים עם בעל המלון שביטל את ההזמנה הם יחזירו לי את הכסף. השאלה שלי אליך, מה כדאי לעשות במצב כזה? האם כדאי לתבוע את החברה? האם אתה מתעסק במין תביעות כאלו? המון תודה לך!  שבוע טוב! נאור נחום סורבי  0525529572

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

רוני, שלום רב, לפי דבריך יש לך זכות כלפי בוקינג לאכיפת ההזמנה – כלומר לקבל חדר או במלון בו הזמנת או במלון שווה ערך, עבור התשלום שהוצג באתר בוקינג. הדרך המשפטית הנכונה לפעול (אם בוקינג לא מאשרת לך את ההזמנה ולוקחת על עצמה את הסדרת המחלוקת עם בעל המלון) היא לשלם את ההפרש ולתבוע אותו מבוקינג. ניתן לתבוע את בוקינג בארץ ואם יש לך תיעוד של הכל מומלץ לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט בינלאומי