אי ביצוע חוק להחזרת מוצרים
קניתי בגד באחת מהרשתות המובילות ורציתי להחזירו תוך יום מהרכישה. שלחתי את המוצר עם החשבונית עם קרוב משפחה שכן לא הייה באפשרותי לגשת בעצמי לסניף. אחראית המשמרת סרבה לבטל את העסקה מפני שכרטיס האשראי היה עימי ולא עם הנציג שלי בסניף. לא היה באפשרותי להגיע לסניף ולהביא את הכרטיס בעצמי. המוכרת סרבה להתקשר לחברת האשראי ולבטל את העסקה תוך ציון שהביטול אפשרי רק ע"י העברת הכרטיס. בחוק עצמו כלל לא מצויין כי במעמד ההחזרה יש להציג את כרטיס האשראי עמו נקנה המוצר אלא רק את המוצר עצמו עם תווית וחשבונית. כעת כבר עברו היומיים המותרים ע"פ להחזרה. האם ניתן לעשות משהו בנידון?
לינה שלום, ראשית אציין כי אין אני מחשיב עצמי כמומחה בתחום הצרכנות ומציע כי תקבלי יעוץ ייחודי בעניין זה. מסיפורך יש להבדיל בין הזכות המשפטית - שלהבנתי קיימת לבין הכשל הטכני. למיטב הבנתי אכן בכדי לבטל עיסקאה באשראי שנעשתה בכרטיס אשראי יש צורך טכני בכרטיס עצמו, אולם כשל זה לא אמור לפגוע בזכותך המהותית, אפילו אם עבר המועד. אני מציע שתגשי עם כרטיס האשראי לחנות ואם זה לא עוזר תוצאי מכתב לחברה עם העתק לגופים המגינים על זכויות צרכניות
שאלות נפוצות:
כרמלו מטקה
אליה אוחנה