לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חלי

שאלה

שלום רב , נפגעתי בתאונת עבודה לפני מספר שנים בימים הקרובים היתה צריכה להתקיים ישיבת קדם משפט שבה כל הצדדים בתיק יופיעו לאחר שלא ניתנו מספר פעמים תשובה על הסדר פשרה שעמד על הפרק . היום עו"ד שלי אמרה שהיא קיבלה הודעה מכל הצדדים על הסכום המוסכם ואמרה שיהיה הסדר תוך שבועים . התקשרתי למוקד ובמוקד העו"ד מטעמי הוציאה בקשה שבה היא מודיעה שהצדדים בעיצומו של משא ומתן מחוץ לכותלי בית משפט לצורך הגעה להסדר פשרה ושיקבע עיון לעוד 30 יום שעד אז יוגש הסדר פשרה או המשך ניהול הליכים השאלה שלי איך היא בטוחה שיהיה הסדר פשרה תוך 14 יום מנסיונך מה בד"כ בהודעה המוסכמת מהצדדים גרמה לה לחשוב שזה מסתיים ? ב. למה ביקשה 30 ימים מבית המשפט אם לי אמרה פחות ימים ?ובהקשר לשאלה זו האם זה אומר שהצדדים ינצלו את כל ה30 יום שהשופט נותן להם או שיגישו לה הסדר תוך 14 ימים כמו שהיא ציניה לי ? תודה רבה על המענה וערב טוב

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

הליכי פשרה בתיק מרובה צדדים תמיד לוקחים זמן. מנסיון, גם כאשר עו"ד מבטיח לך פשרה תוך שבועיים, לא תמיד הוא עומד בזה, ולכן טוב עשה עוה"ד שלך שלקח "טווח ביטחון" של 30 יום. יש להניח שעוה"ד שלך שוחח עם יתר הצדדים והם הודיעו לו כי קיבלו אישור עקרוני לפשרה (הרבה פעמים לאחר שצד מקבל את אישור חברת הביטוח, עליו גם לפנות ישירות למבוטח ולקבל את עמדתו תוך 30 יום). עליך להמתין בסבלנות 30 יום (ואולי אפילו יותר, כי תמיד ברגע האחרון מישהו מעכב את החתימה בגלל באיזה כזו או אחרת).

חלי

הודעה של הסכום הכולל אל עורכת הדין שלי הכוונה שהם קיבלו אישור עקרוני והסתדרו על החלוקה?ב. ציינת מבוטח וחברת ביטוח למה עו׳ד של חברות הביטוח צריך לחכות פעמיים לאישור לא הבנתי את תשובתך? תודה שוב

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

אינני מכיר, כמובן, את פרטי התיק הספציפי שלך - לצורך כך באפשרותך לפנות לעורך הדין המייצג אותך. באופן עקרוני, לפי מה שכתבת, נראה כי יש הסכמה כוללת בין הצדדים, ורק צריך עוד זמן קצר לצורך הכנת הסכם פשרה וקבלת אישורים סופיים. באשר לאישור הכפול - כאשר עורך דין מייצג מבוטח של חברת ביטוח, יש לעורך הדין למעשה שני לקוחות - חברת הביטוח והמבוטח. על פי חוק חוזה הביטוח, עורך הדין המייצג את חברת הביטוח חייב לפנות למבוטח ולקבל את אישורו (או אי התנגדותו) לכל פשרה. בד"כ האישור של חברת הביטוח הוא האישור העיקרי, והאישור של המבוטח הוא רק פורמלי, מאחר וחלקו של המבוטח מתוך הפשרה הכוללת הוא זניח (רק השתתפות עצמית בה הוא צריך לשאת). בכל מקרה, צריך להשאיר למבוטח מספיק זמן להביע את עמדתו, ולכן במקרים רבים מגיעים הצדדים למצב בו את ככל הנראה נמצאת היום. על פי רוב, בסופו של דבר התיקים הללו מסתיימים בפשרה.

חלי

תודה המבוטח הוא המעביד שהיה לי בזמנו ? נניח והתקבלו אצלם האישורים הסופיים תוך שבועיים האם בזמן זה הם ישלחו הסדר פשרה או שינצלו עד תום את הימים כי עו׳ד שלי ביקשה 30 למרות שאמרו לה שבועיים ? תודה שוב ושבת שלום

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

הכל תלוי ברצונם הטוב של הצדדים. ברוב המקרים הפשרה הסופית נחתמת בדקה ה90, אבל כל מקרה והנסיבות שלו.

חלי

תודה על המענה המקצועי ! ושבוע טוב רק לא הבנתי ממך אמרת שהם צריכים אישור של חברת הביטוח ואישור של המבוטח המבוטח שלהם זה המעביד שהעסיק אותי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

המבוטח הוא הנתבע בתיק. כנראה שמדובר במעביד שלך

חלי

שלום בהמשך להודעות שלי מקווה שתוכל להיזכר במקרה וזה מה שקרה מאז ההודעות שרשמתי עבר הזמן של העיון הפנימי ולא ניתנה תשובה ולכן אף אחד מהצדדים לא הודיע כלום לבית המשפט והשופט קבע קדם משפט לעוד פחות מחודש התירוץ של אחד מעו"ד לעו"ד מטעמי היה היה שבגלל לחץ של סוף שנה לא קיבל תשובה סופית לפשרה וינסה ללחוץ לסיים בשבוע הבא האם התירוץ נשמע הגיוני ? ב. האם עכשיו שעוד פעם יש דחייה של פחות מחודש אבל יש קדם משפט ולא עיון האם במצב זה במידה והצדדים השיגו את כל האישורים האם הם מחכים עד ליום האחרון או שברגע שיש אישור הם שולחים את הפשרה ואז מבטלים את הקדם משפט מבעוד מועד ? תודה

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

א. "התירוץ" שניתן לך הגיוני בהחלט - בימים האחרונים של השנה עסוקים בחברות הביטוח בעריכת דוחות שונים ומשונים, ולכן בקושי מתפנים לעבודה השוטפת. ב. אין לצדדים סיבה מיוחדת לחכות עד הרגע האחרון, עם זאת, ב99% מהמקרים רק יום/יומיים לפני המועד שנקבע לישיבת ביהמ"ש נחתם הסכם הפשרה הסופי.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פציעות קשות ושיתוקים