תביעה נגד חברה בין לאומית
רציתי לשאול לגבי תביעה נגד אסוס, חברת הביגוד העולמית. הזמנתי לפני כשבועיים מעיל יקר של דיזל מהם (420 פאונד) ושילמתי מכס כמובן לפי חוק (316 ש״ח) וקיבלתי אותו פגום. כשדיברתי איתם נאמר לי שהם מצטערים כמובן, ושנשלח אליי מעיל נוסף. כשהגיע המעיל הנוסף נתבקשתי לשלם פעם נוספת מכס, הפעם על סך 360 שקל. יצרתי קשר עם אסוס ואמרתי להם שאין סיכוי שאני משלם פעם נוספת מכס על טעות שלהם, ונאמר לי בכתב, בפייסבוק, פעמיים על ידי אסוס שהם יקחו על עצמם את מחיר המכס. שפשוט אשלם ואשלח להם קבלות, ולאחר מכן אקבל החזר. המעיל שהגיע היה גם הוא תקול, הפעם בצורה יותר חמורה ושלחתי להם הודעה ממש ארוכה בהם אני מביע כעס רב. הם מצידם ביקשו שאשלח להם את שני המעילים ואקבל החזר, ושאין ביכולתם לשלוח לי מעיל נוסף כי הוא אזל מהמלאי. הכל טוב, חוץ מהעובדה שהם פתאום מתנערים מכך שעליהם לשלם את המכס שהם בעצמם אמרו לי שהם יחזירו לי. עכשיו נאמר לי על ידם שזו הייתה טעות (נאמר לי פעמיים, כאשר בפעם השנייה עשיתי וידוי כששאלתי- בטוח שאתם תשלמו? ונאמר לי כן) ושרק המכס עצמו יכול להחזיר לי את הכסף. בידי הוכחות שהם אמרו אחרת, פעמיים, בשיחות שונות על ידי עובדים שונים. אל מי ניתן לפנות?
גיא, שלום רב, למרבה הצער אין לך דרכים משפטיות אפקטיביות כלפי המוכר. כל הליך משפטי יעלה לך הרבה יותר מאשר הכספים ששילמת למכס. אני מציע לך לבדוק אפשרות של קבלת החזר מהמכס (תברר לפני שאתה מחזיר את המעילים מה הדרישות להחזר).
שאלות נפוצות:
יואב שיינגורטן
יואב שיינגורטן