לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
Sagit Feiner

בעיה עם הזמנה שנעשתה דרך בוקינג למלון ביוון

שלום רב, בפברואר 2017 ביצעתי (עבור משפחתי זוג+2) הזמנה בטעות למלון ביוון באי פארוס, אליו חשבנו לנסוע בקיץ. לאחר יום גיליתי שההזמנה לא ניתנת לביטול. התקשרתי אל חברת בוקינג וספרתי שההזמנה נעשתה בטעות, ושהמלון לא עונה לנו על הדרישות כמשפחה ולא בטוח נהיה שם. המלון יצר קשר עם בעל המלון והוא אמר שלא ניתן לבטל. כתבנו מייל לבעל המלון ובקשנו שיבטל לנו את ההזמנה, שזה נעשה בטעות, הצענו לו לשלם לו יום או יומיים, וגם לזה הוא סרב. הוא כתב לנו שהפשרה שהוא מוכן להגיע אתנו, היא שהוא יחזיר לנו את ההפרש בין מה שיקבל. לאחר שהוא כתב את הדבר כתבנו ביטול על ההזמנה. לצערנו, בעל המלון חייב אותנו ב-7,500 ש"ח. ראינו שהוא השכיר את החדר וכתבנו לו, שנשמח אם הוא יחזיר לנו את ההפרש, כפי שאמר, ובמידה ולא, אנו מבינים שהחדר שלנו. הוא ענה לנו בצורה לא יפה, שהחדר כבר לא שלנו, כי בטלנו את ההזמנה, וכי החדר הושכר רק ליומיים וזה גם בוטל. לדעתנו, הוא משקר, כי באתר נכתב שאין יותר חדרים ל-4. האם חוקי לקחת מאנשים 7,500 ש"ח ולא לספק חדר, בגלל טעות של מקלדת? אין הגנת צרכן במקרה זה, שנראה שנעשה בתום לב, זהו אתר באנגלית והוא מאוד מתעתע. פנינו למישהי שתכתוב לו ביוונית, אך זה לא עזר. האם יש משהו לעשות? בברכה, שגית

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב סלומון

שגית, שלום רב, למרבה הצער אין לך כנראה דרך משפטית יעילה בה את יכולה לפעול. תביעה בבית משפט נגד המלון צריכה להיות מוגשת ביוון והיא תעלה לך הרבה יותר מאשר מה שכבר הפסדת (וגם סיכוייה לא ברורים). אם הודעת על הביטול לבוקינג בתוך 14 יום מההזמנה תנסי לפנות למועצה לצרכנות. עמדתם היא שחוקי הצרכנות הישראליים חלים והם מנסים לעזור לקבל בחזרה את מה ששולם.

שגית

תודה, תיארתי לעצמי, לגביי פניה למועצה לצרכנות, הם ענו לי שאם כתוב שזה ללא אפשרות ביטול, מה שכתוב, זה הקובע, למרות שזה מאוד בוטה כלפי הצרכן. מקווה שיום אחד ייעשה צדק, כי אנשים מקבלים כסף בלי לתת תמורה ללקוח, למעשה זו גנבה בחסות החוק.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט בינלאומי