תביעה של בנק שהתרשל בהפקדת צ'קים
שלום, אני עצמאי. מדי חודש אני עושה הפקדות של צ'קים של לקוחות. לפני חודש וחצי ביצעתי הפקדה אצל הכספרית/טלרית בבנק מאחר והמכונה להפקדה לא היתה שמשה. לאחר יומיים הסתכלתי על ההפקדה בחשבון ומשהו לא הסתדר לי, גיליתי החסירו כ- 800 ש"ח מאחד הצ'קים, מיד הודעתי לבנק ולאחר בדיקה הם ביטלו את הצ'ק הנמוך וביצעו הפקדה של הסכום הגבוה. הם התנצלו כשהסברתי להם שבזמן ההפקדה הבחורה בעמדת הטלר שיחקה בנייד שלה תוך כדי ביצוע הפעולות וזו הסיבה לטעות. לפני יומיים מתקשרים אלי מהנהלת חשבונות וטוענים מדוע לא פרעתי את הצ'ק ע"ס 5000 ש"ח שהם שלחו לי, עשיתי בדיקה ואכן, מה שהבנק שלי עשה זה שהוא ביטל את הצ'ק הנ"ל הנמוך לפני שעשה את ההפקדה המתוקנת בתקרית הקודמת. ז"א שהצ'ק ש"בוטל" שכב אצלם ללא דורש, וזאת משום שהכספרית ההיא שלחה את הצ'ק לסליקה ללא פעולה בנקאית, ולכן הוא לא הופקד כלל. השאלה שלי היא האם מרגע שביצעתי את ההפקדה בבנק אין זה באחריותו של הבנק לדאוג להפקדה של הצ'קים כראוי? ובמידה ולא הופקד צ'ק כלשהו האם אין זה מחובתם לברר מדוע, להתקשר אל הלקוח וליידע אותו על כך? אני בדרך כלל סולח על טעויות, אבל בשפת הרחוב, משום שזו הפאשלה השנייה תוך חודשיים הייתי שמח להרים את הבנק על טיל, האם יש פה קייס לתביעה? תודה, אסף
אסף שלום, המדובר בטעות בתום לב שתוקנה בהתאם לפנייתך. המלצתי להמשיך ולבדוק החשבון על מנת להימנע מטעויות דומות. בהצלחה, עו"ד גולן גדליה, מנהל הפורום טל': 03-9440550
שאלות נפוצות:
לי שושן