מכתב מהבנק על חשבון ללא תנועה
שלום, אני סטודנטית וקיבלתי לפני כחצי שנה מכתב מהבנק על כך שהחשבון שלי מוגדר ללא תנועה, כאשר המכתב הגיע לביתי אך מכיוון שלא הייתי בבית לא ראיתי אותו ורק עכשיו נתקלתי בו ביחד עם עוד מכתב שנשלח זמן קצר לאחר הראשון ובו נאמר שעם הכסף מחשבוני נקנו ניירות ערך ונגבתה עמלה של כמעט 500 ש"ח (גם את המכתב השני ראיתי רק אתמול). בנוסף באותו זמן שנשלח המכתב המגדיר את חשבוני כחשבון ללא תנועה הייתי בבנק בעניין אחר ולא נאמר לי שהחשבון שלי מוגדר כחשבון ללא תנועה. כמובן שמיד כשראיתי את המכתבים הללו הלכתי אל הבנק ושם הפקידה אמרה לי שכדי למכור את ניירות הערך ולהחזיר את החשבון למצבו הקודם אני אצטרך לשלם עמלה נוספת בשווי של כ500 ש"ח. אני מבינה שטכנית כל מה שהם עשו הוא חוקי אך העובדה שנשלח אלי רק מכתב אחד, ולא נעשה שום ניסיון אחר ליצור איתי קשר, לרבות כשהייתי פיזית באותו זמן בסניף היא לא מוסרית בעליל! ורציתי לדעת האם אפשר לעשות משהו בנידון? אני רק רוצה שהחשבון שלי יחזור להיות תכנית חיסכון עם הסכום המקורי, האם יש איזושהי דרך להשיג זאת? תודה, אריאלה
אריאלה שלום, יש לבחון אילו פעולות הבנק ביצע על מנת לאתר אותך ומדוע בזמן שהיית בסניף לא עדכנו אותך שהחשבון מוגדר "ללא תנועה". כמו כן ברגע שהחשבון מוגדר "ללא תנועה" הכספים המצויים בחשבון מושקעים בפיקדון חודשי מתחדש על מנת לשמור על ערך הכסף - לכן לא ברורה הטענה כאילו הכספים הושקעו בני"ע וגובה העמלות המסתכם לסך של כ- 1,000 ש"ח. לפיכך, יש לבחון כל הנ"ל ובהתאם לפנות לבנק בע"פ ובכתב ובמידת הצורך לפנות לפניות הציבור בהנהלה ראשית. במידה וכל הנ"ל לא יעזור ניתן להגיש כתב תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. בהצלחה, עו"ד ונוטריון גולן גדליה, מנהל הפורום טל': 03-9440550
שאלות נפוצות:
לי שושן