הסדרי ראיה בסופי שבוע-האם מושפעים מחגים?
הסדרי הראיה הקימים בין אימו של הילד הינם כאלו שבמהלך השבוע הילד (בן 3.5) נמצא איתי (האב) קצת יותר ממחצית מהזמן ואילו בסופי שבוע לסירוגין איתי או עם אימו. בחגים נקבעו הסדרים מפורשים לכל חג. בסופה"ש האחרון בני שהה איתי ועתה בחג הקרוב (עצמאות) שיחול בימים ד' ה' הקרובים הוא צפוי לשהות במחיצת אימו "במתכונת של סוף שבוע". כמו כן, מצויין בהחלטה: "סדרי הראיה בחגים דוחים את ההסדר השגרתי" האם מכך נובע שבסופה"ש שלאחר חג העצמאות, בני אמור לשהות שוב איתי (ניסיתי לבדוק מול פקידת הסעד אך איני מצליח ליצור איתה קשר ופגישה שקבעתי איתה לפני כשבוע בוטלה מצידה, ללא כל הסבר). אודה להבהרת חלוקת הזמנים כמתואר לעיל, שכן אחרת, באם בני ישהה גם בחג וגם בסופה"ש עם אימו, יווצר מצב בו לא אראה אותו קרוב לשבוע (מיום ד' השבוע ועד יום ג' בערב בשבוע שלאחר מכן)?
שלום רב, אין כוונה לנתק של שבוע שלם, החגים קודמים להסדר הרגיל, ולאחר מכן חוזרים לסדר הקבוע. במידה וישנה התנגשות כמו במקרה שלכם מפעילים שיקול דעת. אם לאם הקטין אין שיקול דעת והיא פועלת לרעת הילד ומנסה לחבל בהסדרי הראייה עליך לפנות לפקידת הסעד שבית המשפט מינה, במידה ופקידת הסעד איננה מתפקדת ניתן להגיש בקשה דחופה לבית המשפט שמינה את פקידת הסעד. בכל מקרה, יש בתיק זה לפנות לעו"ד בתחום דיני המשפחה ללא דיחוי נוסף. בהצלחה,
שלום רב, לא שלחת לי את ההסדר הספציפי שנקבע לחג הקרב. מדברך אני סבורה כי כוונת המשורר היתה שבחג הקרוב הילד עם האם ובסוף השבוע איתך. אין כוונה לנתק של שבוע ימים רצוף. מומלץ לנסות ולתקשר עם האם בעניין . בהצלחה
נתחיל בכך שכל נסיונותי לתאם עם האם, בכלל אלו תאומים פשוטים וטריוויאליים, נענו בסרוב מוחלט, בקיצור, לא ניתן "לתאם" איתה דבר. ההסדר הקיים כדלקמן: בימים א, ב האם תאסוף את הבן מהמסגרת החינוכית ותשיבו למסגרת החינוכית למחרת בבוקר. בימים ג, ד יאסוף האב את הבן מהמסגרת החינוכית וישיבו למחרת בבוקר למסגרת החינוכית. בסופ"ש הבן ישהה לסירוגין אצל כל אחד מההורים, כאשר בסופ"ש בו הבן אמור לשהות עם אימו יועבר אליה בשעה 14:00 ביום ו. בסופ"ש בו הבן אמור לשהות עם אביו יועבר אליו בשעה 7:45 בבוקר, כאשר ימי ה' יהיו לסירוגין (הפוך מסופ"ש). בחגים כדלקמן: בחג הפסח ערב חג וחג בבית האב, בחג פסח שני(יום ו) ערב חג וחג בבית האם, בחג העצמאות בבית האם. הענין הוא שבסןפ"ש לפני פסח הבן שהה אצל אביו ובפסח שהה גם כן אצל אביו בשל ההסדר הנוגע לחגים המתואר לעיל ואז מה הכלל/הדין בסופ"ש שמיד לאחר פסח שני שחל ממוצאי חג שני ואז כיצד תימשך ההתנהלות בסופ"ש שלאחר מכן. נקודה נוספת: באם בסופ"ש שלפני עצמאות שהה הבן עם אביו, ואז בעצמאות ישהה עם עימו לפי ההדר בחגים ואז באם בסופ"ש שלאחר עצמאות גם כן ישהה אצל אימו ייווצר מצב בו האב לא יראה את בנו כמעט שבוע. זה לא נראה סביר והגיוני לנתק כל כך ארוך, בפרט לאור העובדה שלמרות החלטת בית משפט שהאב יוכל לשוחח עם בנו פעמיים ביום והאם מסרבת לאפשר זאת (פק"סית הסבירה לאם שזו חובתה אך זו סירבה ופק"סית חדשה ציינה בתסקיר שלא מוצאת דרך לקיים תקשורת זו). מה המלצותייך לדרך פעולה אופרטיבית?
נתחיל בכך שכל נסיונותי לתאם עם האם, בכלל אלו תאומים פשוטים וטריוויאליים, נענו בסרוב מוחלט, בקיצור, לא ניתן "לתאם" איתה דבר. ההסדר הקיים כדלקמן: בימים א, ב האם תאסוף את הבן מהמסגרת החינוכית ותשיבו למסגרת החינוכית למחרת בבוקר. בימים ג, ד יאסוף האב את הבן מהמסגרת החינוכית וישיבו למחרת בבוקר למסגרת החינוכית. בסופ"ש הבן ישהה לסירוגין אצל כל אחד מההורים, כאשר בסופ"ש בו הבן אמור לשהות עם אימו יועבר אליה בשעה 14:00 ביום ו. בסופ"ש בו הבן אמור לשהות עם אביו יועבר אליו בשעה 7:45 בבוקר, כאשר ימי ה' יהיו לסירוגין (הפוך מסופ"ש). בחגים כדלקמן: בחג הפסח ערב חג וחג בבית האב, בחג פסח שני(יום ו) ערב חג וחג בבית האם, בחג העצמאות בבית האם. הענין הוא שבסןפ"ש לפני פסח הבן שהה אצל אביו ובפסח שהה גם כן אצל אביו בשל ההסדר הנוגע לחגים המתואר לעיל ואז מה הכלל/הדין בסופ"ש שמיד לאחר פסח שני שחל ממוצאי חג שני ואז כיצד תימשך ההתנהלות בסופ"ש שלאחר מכן. נקודה נוספת: באם בסופ"ש שלפני עצמאות שהה הבן עם אביו, ואז בעצמאות ישהה עם עימו לפי ההדר בחגים ואז באם בסופ"ש שלאחר עצמאות גם כן ישהה אצל אימו ייווצר מצב בו האב לא יראה את בנו כמעט שבוע. זה לא נראה סביר והגיוני לנתק כל כך ארוך, בפרט לאור העובדה שלמרות החלטת בית משפט שהאב יוכל לשוחח עם בנו פעמיים ביום והאם מסרבת לאפשר זאת (פק"סית הסבירה לאם שזו חובתה אך זו סירבה ופק"סית חדשה ציינה בתסקיר שלא מוצאת דרך לקיים תקשורת זו). מה המלצותייך לדרך פעולה אופרטיבית?
שאלות נפוצות:
סימה אדרי
יפה כ