לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אסי

שותף בעסק שהוא לא אזרח

אני וחבר שהוא לא אזרח ישראלי ולא יהודי רוצים לפתוח עסק ביחד בת"א. האם בגלל מצבו האזרחי הוא יוכל להיות שותף שלי ולנהל איתי את העסק?

רוני א. אילן, עו"ד

שלום לשואל, אין כל מניעה להיות בעלים גם למי שאינו אזרח ו/או תושב מדינת ישראל, (למעט" בנדל"ן ובמקרה שהבעלים רוכש נכס דרך ממ"י). הבעיה הנה ברישיון העבודה כאשר מדובר בניהול. גם לזאת יש פתרונות.

רוני א. אילן, עו"ד

אסי שלום, חגים וזמנים לששון, המשך חודש חגים מהנה. ברכות ובהצלחה על רעיון פתיחת העסק החדש. ולשאלתך: אין כל מניעה בדין שאזרח זר יהיה בעלים של כל עסק (חוקי) במדינת ישראל. יש לעשות כמה החלטות בטרם מחליטים על הכוון כמו למשל האם לרשום חברה ו/או לעסוק בעסק תחת עוסק מורשה. מה היקף העבודה (המחזור) הצפויה, האם לפתוח תיק לחברה (באם בחרתם בדרך זאת) ולחילופין, לפתוח תיק עוסק ו/או תיק עוסק זהיר. הנושאים מורכבים ומחייבים חשיבה ויעוץ מוקדם. בנוסף, אין כל מניעה מאדם שאינו יהודי לפתוח עסק במדינת היהודים. לא פורט אופי העסק. ברם, יש לשים לב שאינם מתכוונים לעסוק בנדל"ן, שם אכן יש מגבלות מסוימות בהקשרים עסקיים למי שאינו יהודי. ניהול העסק בפועל: יש לשים לב כי חברך מורשה לעבוד במדינת ישראל, קיימת הבחנה בין בעלות ובין עיסוק באותו מקום העבודה. מקווה שעניתי שאלתך בדרך רחבה למען תהיה התמונה בהירה. נשמח לעמוד לרשותך במידת הצורך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט מסחרי