רטיבות חוזרת ותיקונים חוזרים
שלום רב. לפני כ- 4 שנים רכשנו דירה חדשה מקבלן בניה גדול וידוע, את הדירה קיבלנו לפני 3.5 שנים. מאז מידי חורף אנו סובלים מרטיבויות במוקדים חוזרים- הקבלן מתקן אך הבעיה חוזרת. יש לנו חוזה מיוחד שמאפשר לנו לערב גורם חיצוני במקרה והקבלן לא מצליח לתקן. ואנחנו מתחילים לחשוב על הפעלת החוזה. מנגד בכל השנים האלו הם לא הסכימו מעולם לתת לנו שום מכתב שמעיד על הכרה ברטיבות- ובשנה שעברה הנציגה אף הגדילה ואמרה לבעלי שהיא לא זוכרת שום פניה מאיתנו מעולם. לאחר שיחה הבהרה עימי היא "נזכרה" וטענה שכעת היא פועלת באופן ממוחשב, בשונה מהעבר ולכן היא טעתה בשיחה עם בעלי. גם הפעם נתקלנו בחומת ברזל וסירוב עקשן לתת לנו מכתב כתוב. ומנגד יש את השכנים שלוחצים על תיקון. השנה שוב פעם הרטיבות חזרה ואנו לא יודעים כיצד לנהוג, יש לנו תמונות שמעידות על הרטיבות עם תאריכים ומכתבים שכתבתי להם. התחושה שלי הם סוחבים אותנו עד שיסתיימו להם שנות האחריות. מבחינה משפטית יתכן והם יהיו אחראים על הרטיבות כל עוד היא נמשכת אם אנו נוכיח שהרטיבות קיימת ממסירת הדירה ולכן הם מסרבים לספק לי הכרה ? מהי המלצתך כיצד עלינו לנהוג במקרה זה?
זיוה שלום, עליכם להראות שפניתם לקבלן. לפיכך מומלץ לתעד כל פניה בכתב (מייל או דואר רשום או אישור על משלוח פקס) על מנת שתוכלו להראות שהנזקים החלו ממועד קבלת הדירה ובאחריות הקבלן. יש לבדוק בהסכם המכר מה המנגנון לפתרון סכסוכים עם הקבלן (במידה ויש כזה) והאם מדובר בתניית בוררות שמונעת מכם להגיע לבית משפט. במידה ואין תניית בוררות מומלץ כי תשלחו מכתב התראה לקבלן בטרם הגשת תביעה ובמידה ולא יפתור את הבעיה תיגשו לקבל ייעוץ משפטי. בהצלחה,