הגבלת מעורבות ציבורית של ו. ביקורת
האם יכול קיבוץ להגביל בנוהל התנהלותו הכתוב פעולותיו הפרטיות של חבר ו. ביקורת (זכות עירעור וכו) מעבר להוראות המצוינות בפקודת האגודות
שלום רב! לא ברור מהשאלה ( על כותרתה ), האם מדובר בפעילות פרטית או ציבורית של חבר ועדת-ביקורת. לתשובה עניינית יש צורך בפרטים לגבי הפעילות שהאגודה מבקשת להגביל, וכן לגבי הנסיבות הכרוכות במקרה, אשר יש להניח כי הן שהביאו לעמדת האגודה. מיגבלות על חברי ועדת-ביקורת אינן כלולות בהוראות הפקודה או התקנות שהותקנו מכוחה, אך הן עשויות לעלות מעקרונות כלליים של המשפט; למשל – כאשר פעילות מסוימת של חבר ועדת-ביקורת עלולה להימצא כניצול של מידע חסוי שהגיע אליו כחבר-הועדה, או כניגוד עניינים בין הפעילות לבין מילוי נאות של תפקיד-הביקורת. יש להניח, כי מדובר בפעילות אישית של חבר ועדת-ביקורת במישור הציבורי-חברתי של היישוב, ובמקרה כזה מופנית תשומת-הלב לשאלה שהועלתה בפורום ביום 11/6/18, ולתשובות בעקבותיה. בהקשר לשאלה הנוכחית ניתן להוסיף, כי כל הגבלה על חופש ביטוי ( ואף ניסיון להגביל חופש של פעילות ציבורית ) ניבחנים בהקפדה ובחומרה כלפי מי שמנסה ליצור את ההגבלה; יתכן כי במקרה זה "עברה האגודה את הגבול", אך ללא פירוט נוסף לא ניתן להשיב מעבר לכך ומעבר למה שהוצע בעקבות השאלה מ-11/6/18.