הטלת מס ועד מקומי באגודה לפי צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות) (תיקון), התשס"ד 2004
שלום, האם מס ועד מקומי שנקבע לפני 2004 וקיבל את אישור המועצה האזורית , נכנס תחת הקפאה וכל עוד לא הוגשה בקשה בידי הועד לשינויו הוא נותר כשהיה ( מלבד הצמדות למדד) , השאלה מתייחסת לתחשיב שאינו מתייחס לשטח ארנונה ( 30 אחוז מהתעריף השנתי ) אלא סכום גבוה יותר המחושב יותר פר משפחה. אשמח להבהרה, ליאת.
שלום רב! את "צו המועצות המקומיות ( מועצות אזוריות ), תשי"ח-1958" יש לקרוא כמיקשה סדורה אחת, בה משולבים כל תיקוני-העבר שנכללו לגביו בצווי-תיקון – לרבות סידרת תיקוני-הסעיפים שנקבעה בצו-התיקון מתשס"ד-2004; כך גם סעיפים הכלולים בצו הנ"ל והנוגעים לסמכויות של "הוועד המקומי" לגביית תשלומים, על-פי הסמכה או אישור של "המועצה האזורית". לגבי כל שנת תקציב, קלנדרית, קיימת הסדרה מתאימה בנושא, לרבות ביחסים שבין שתי הרשויות המוניציפאליות הנזכרות לעיל. כל שאלה בדבר תוקפו או שיעורו של סכום-דרישה מצד "הוועד המקומי" – מוצע להפנות תחילה אל "הוועד המקומי", ובהעדר מענה מתאים – אל "המועצה האזורית". בהקשר זה: יש להניח, כי "הוועד המקומי" דורש מתושבי היישוב גם תשלומים נוספים על ארנונה, ויש לדרוש ולקבל ממנו פירוט של כל מרכיבי הסכום הנדרש, עם הסבר לגבי ביסוסו הנטען של כל מרכיב ובדבר חישובו. בכל מקרה של צורך, ניתן לדרוש בחינה משפטית של הבסיס הנטען למרכיב זה או אחר, ו/או בדיקה כלכלית-חשבונאית של שיעורו. כל מרכיב בדרישת תשלומים מצד "הוועד המקומי" נבחן בפני עצמו, על-פי קני-מידה שונים, ובחינה של גורם חיצוני – לרבות מנהל פורום אינטרנטי – מוטב כי תיעשה גם על רקע תגובת "הוועד המקומי" ו"המועצה האזורית" לאחר פניות לרשויות אלה, כמוצע לעיל.