
מנהל הפורום עו"ד עמנואל סולומונוב
הוט מעגל לטובתו את הורדת המע"מ
שלום, להלן מייל ששלחתי למשרד התקשורת ב1/4/10 ולא קיבלתי עליו תשובה, לדעתי יש כאן עילה לתביעה ייצוגית כנגד הוט, מה דעתכם ? כתובת המייל שלי היא g.shemaya@gmail.com גבי מר בן בסט שלום, שמי גבי שמעיה,חברת ביזלינקס בע"מ. בחודש אוקטובר 2009 סיכמתי עם חברת הוט על מעבר לחבילת שרות טלפוני קווי הכוללת שיחות לכול היעדים בישראל (קוויים וניידים), 700 דקות שיחה בחודש במחיר של 76.386 ₪ לא כולל מע"מ (88.99 ₪ מחיר כולל מע"מ). בחודש ינואר 2010 החליטה רשות המסים על הורדת המע"מ מ16.5% ל16% וכתוצאה מכך מחיר החבילה כולל מע"מ ירד ל: 88.61 ₪. חברת הוט הוכיחה אזרחות טובה ואכן בחשבונית 1/2010 דאגה החברה להוזיל את המחיר כולל מע"מ ל 88.61 ₪ (מצ"ב העתק חשבוניות). חברת הוט המשיכה להקפיד על אזרחות טובה וגם בחודש 02/2010 חויב חשבוני בסך 88.61 ₪ כולל מע"מ. והנה, ב01/03/2010, קפץ החיוב החודשי לחבילה זאת מ76.386 ₪ לא כולל מע"מ, ל76.72 ₪, לא כולל מע"מ, הווה אומר עליה של 0.334 ₪ לא כולל מע"מ. פתאום, מחיר החבילה הפך להיות עגול, 89 ₪, יתרה מזאת, המחיר הפך גבוה יותר ממחיר החבילה ב2009 כשהמע"מ היה נמוך יותר. שינויים מוזרים דומים נעשו גם בחשבון האינטרנט, אך בצורה פחות בולטת, תוספת של 5 אגורות. חבילת טלפוניה שעלתה בשנת 2009 88.99 ₪ מחיר כולל מע"מ של 16.5%, עולה היום בלי כול סיבה, 89 ₪ כולל מע"מ של 16% בעוד שהייתה אמורה לעלות רק: 88.61 ₪ כולל מע"מ. הווה אומר עליה של 39 אגורות כולל מע"מ לחודש וללקוח. חשבתי לתומי שמדובר בטעות שתתוקן בחודש שאחרי וגיליתי להפתעתי שזהו המחיר החדש ללא כול סיבה. ב31/3/2010 פניתי לשרות הלקוחות של הוט ודיברתי עם ויקי וביקשתי ממנה הסבר לפשר הדבר. קיבלתי תשובות מגומגמות, הרבה שתיקות מעברו השני של הקו, לאחר התייעצויות מרובות היא ענתה לי שאני במילא לא משלם את המע"מ. עניתי לה שזה כול העניין, הוט העלתה את מחיר החבילה לא כולל מע"מ על מנת לפצות עצמה על ירידת המע"מ. הסברתי לה שהדבר לא מקובל עליי משום שאני סיכמתי איתם על מחיר וכחברה בע"מ הסיכומים נעשים במיוחד לפי מחירם ללא מע"מ, גם אם מדובר בסכום כול כך זעום, שהרי מדובר בעשרות אלפי שקלים כאשר לוקחים בחשבון את מאות אלפי הלקוחות אשר עיגלו את חשבונם כלפי מעלה מבלי שיידעו אפילו. נציגת שירות הלקוחות לא ידעה מה לענות ואמרה שאין לה תשובות ושמבחינתה אני יכול לפנות לפניות הציבור של משרד התקשורת. ע"פ האתר הרשמי של חברת הוט למעלה מחצי מליון תושבים בעלי טלפון קווי של הוט (מצ"ב קישור): http://www.hot.net.il/HOT.aspx?FolderID=2139&lang=he בהנחה שאני לא הלקוח היחידי לו עיגלו את חבילת הטלפוניה ב39 אגורות מינימום, הרי אנו מגיעים לסכום עצום של: 0.39 X 500000 = 195000 ₪ בחודש (2.34 מליון ₪ בשנה) שרשות המיסים החליטה ל"צ'פר" את אזרחי ישראל וחברת הוט החליטה שאותו לקוח לא ירגיש בהבדל אם תיקח סכום כסף זה לרשותה, . לדעתי מדובר כאן בגזילה ובגניבת הציבור וברור שזהו נושא לתביעה ייצוגית מאוד מבוססת. כולי תקווה שיש ביד משרד התקשורת את הכלים והנכונות להעמיד את חברת הוט על טעותה. כמו כן, כולי תקווה שמשרד התקשורת יחייב את חברת הוט להחזיר רטרואקטיבית את החיובים הלא מוצדקים וידאג שחברת הוט לא תמשיך בגזל זה.